• Leiben

skjuta upp mensen ytterligare efter ÄD med progynon

hej!

har en fråga och om jag får svar på den kanske jag kan klara av den här hemska väntan lite bättre.

jo, jag har gjort ett ÄD och har terstdag till helgen om en vecka. Ingen mens kommer att komma hur som helst (om jag har förstått det rätt) även ifall jag inet skulle vara gravid, så länge som jag äter progynonet, har jag fattat det som.

min fråga är egentligen ifall jag testar minus på TD kan skjuta upp nästkommande cykel och i och med det, skjuta på den som kommer efter? Har ett litet futtigt emryo i frysen och kommer inte att kunan göra FET med det nästkommande cykel då jag inte är i stan då. Därför undrar jag om det liksom går att äta progynon 2 veckor till efter TD och skjuta på allt?

tacksam för svar/ Leiben

• Svar på tråden skjuta upp mensen ytterligare efter ÄD med progynon
  • Pimpinellan

Det vill jag veta också. Ska nämligen själv ta progynon nästa gång (vad det nu blir) och visste inte ens att det sköt på mensen. Ska också göra FET om det ens överlever upptiningen vilket ju vore för mycket begärt.

• isisisis

Jag vet iaf så pass mycket att mensen kommer iaf trots progynon oftast.
    Men för endel kan det säkert fungera för en tid.
    Ingenting att lita på iaf.

• Pimpinellan
    isisisis skrev 2010-02-27 18:45:34 följande:
    Jag vet iaf så pass mycket att mensen kommer iaf trots progynon oftast.Men för endel kan det säkert fungera för en tid.Ingenting att lita på iaf.
    Jag ska ta proggisar plus progynon för att ö.h.t ha en chans att få 14 dagars lutealfas (får inte det annars när jag stimulerats) och nu säger du att det kanske inte funkar ändå? Hur vanligt är det då att mensen bara kommer tidigt ändå trots båda dessa medel?
  • isisisis

Jag har inte erfarenhet av att med hjälp av prgynon/progesteron frlänga sin lutealfas
    Jag vet att "efter" sin stmuleringoch behandling,såkommer mensen så småningom även om man äter rogynon.
    Så att skjuta upp sin kommande period ,finner jag opålitligt.

Slemhinnan kan inte bibehållas hur länge som helst.Den släpper om den stimuleras för länge.

• isisisis

Mensen kommer inte under den period du stimulerasom det håller sig kring en 3 veckors period.
    Blir det längre kan slemhinnan släppa.

EFTER ÄD som ts frågade om är det viktigt att bibehålla sin dos och inte sänka den innan man testat.
    Endel börar blöda efter minus,andra börjar inte blöda förrän efter de slutar med progynonen.

• Leiben

hm. vad jag trodde var att jag nu inet kommer att få min mens som jag brukar (vid ivf) på ruvardag 11-13 pg a progynonet. är det inte så alltså?

sen det här med att skjuta på var bara att käka en vecka till efter testdag för att bara förflytta cykeln en vecka frammåt om ni fattar.

• Pimpinellan

Jag hade inte tänkt fortsätta hur länge som helst ändå även om mensen inte skulle kommit utan då hade jag testat så småningom och slutat. Skjuta på mensen bara för att hade jag inte gjort och brukar inte kunna heller. För sluta ska man väl även om man är gravid? Har inte behövt testa innan för jag har ju fått mens för tidigt. Önskar att läkaren förklarat mer om hur progynon funkar!

• isisisis
    Pimpinellan skrev 2010-02-27 20:21:31 följande:
    Jag hade inte tänkt fortsätta hur länge som helst ändå även om mensen inte skulle kommit utan då hade jag testat så småningom och slutat. Skjuta på mensen bara för att hade jag inte gjort och brukar inte kunna heller. För sluta ska man väl även om man är gravid? Har inte behövt testa innan för jag har ju fått mens för tidigt. Önskar att läkaren förklarat mer om hur progynon funkar!
    Nä,du ska fortsättamed progynon och progesteron tom v 12om du plussar.
  • Leiben

jag har för mig att man ska hålla på att äta dem och ta vaggisar fram tills tidiga vul tom???

Svar på tråden skjuta upp mensen ytterligare efter ÄD med progynon