• Kimma72

Blåst biomamma

Blir så trött..måste spy av mig nånstans.

Jag är så less på att se och höra sambons ex vråla, gapa och skrika på deras gemensamma barn jämt, de få minuterna de tar att lämna över barnen fredag-söndag så hinner hon alltid gapa och gnälla om nåt. Jag blir så trött!

Jag är några år äldre än min sambo och själv har jag 2 pojkar på 18 och 15, den äldsta är utflyttad den yngsta bor hemma hos mig och sambon. Varannan vecka har vi sambons småttingar på 4 och 6. Och sen vi träffades för x antal år sen har hans barn blivit allt mer harmoniska med tiden. I början var det nervrak bägge två med extremt dåligt ordförråd/uttal som slog sönder halva bostaden i möjligaste mån, de kunde ingenting, inte ens sätta sitt eget glas på vasken efter frukosten fex.

Biomamman är en "omöjlig" människa överlag, omöjlig att göra till lags för allt skall klagas på, inget är bra och hon är aldrig nöjd. Att vara lite flexibel och bjuda till finns inte ens i hennes vokabulär och till och med när det skett akuta saker som inte kunnat vänta har hon velat ha eller visa förståelse med att tex komma lite senare med barnen eller ta emot dem lite tidigare. Och de senaste månaderna har jag gått hemma och träffat både henne och barnen mycket, jag jobbar annars de helger vi har barnen men nu har jag på allvar fått höra hennes jävla tjaffsande varannan helg. Och jag får spel!

Förra helgen krävde hon att vi skulle ta barnen tidigare på fredagar, klockan 5. För hon orkade inte höra på barnens tjatande om att få åka till pappan. Sambon sa nej och försökte få henne att fatta att han knappt hinner hem till 5 bara och att om vi måste handla inför helgen så hinner vi det nätt och jämt mellan 16-18 , för sen har vi lantbruksdjur att ta hand om på kvällen. Då svarar hon halvt skrikande "det bryr jag mig inte om, ni får planera era veckoinköp bättre, jag tänker ändå komma klockan 5"

Igår var det en sån akutsituation och jag skulle ta emot ungarna, redan där kom protester för "barnen kommer för att träffa sin pappa inte din nya tjej" vi har levt ihop i flera år... det handlade om 20 minuter tills deras pappa skulle komma hem...

Väl där hinner barnen knappt ur bilen så halkar den lilla tösen på isen,genast skriker hon att hon inte ska vara dum och stå på isen "det fattar du väl själv!" tösen kämpade febrilt med armarna fulla av grejor med att resa sig, men mamman bara fortsätter sitt gälla gapande.

Då tog jag upp tösen och ställde henne på snön, men hon tappade sitt keldjur och gick tillbaka för att plocka upp det och då halkar hon igen, och jävlar vad biomamman kunde gå på, "är du dum i huvet eller, fattar du inte när jag säger att du inte ska gå på isen!"

Jag stöttade tösen runt axlarna medans hon tog sig upp på snön och sa till henne så mamma hörde "shit pomfritt så arg din mamma kan bli, stå där så du inte trillar igen."

Men kärringen är för dum för att fatta....

ARGH!

• Svar på tråden Blåst biomamma
  • FrökenKanSjälv

Att prata sådär till sina barn gör mig mörkrädd! Inget barn ska behöva bli kränkt, speciellt inte av sina föräldrar!

Det går ju inte att göra något åt hur mamman är med barnen när de är hemma hos henne, men det känns ju som att hämtningar/lämningar borde kunna bli smidigare. Bor ni långt bort från mamman? Det allra smidigaste är ju om pappan (eller du) kunde hämta från dagis/skola på fredagen och sedan lämna till dagis/skola på måndagsmorgonen. På det sättet slipper man träffas under hämtning/lämning och barnen får mer lugn och ro. Plus att mamman då slipper höra "tjatet" om att barnen vill till pappan.

När det gäller veckohandlingen håller jag faktiskt med mamman, varför gör ni inte den på tordagen istället? Eller tillsammans med barnen på fredagen?

• Kimma72

Veckohandlingen görs på fredagar eftersom pengarna alltid kommer in då. Surt jag vet, det är det sista man vill, handla på fredagar men vi har inte mycket val.
    Barnen får gärna följa med men som jag skrev så har vi även lantbruk och det måste tas om hand mellan 18-20. Hinner vi inte hem till 18 blir det kaos i stallet och det tar som alla vet längre tid att handla om man har 2 upptrissade barn med sig som inte sett pappa på 2 veckor så för allas frid har vi lagt upp det så.

Mamman bor långt ifrån oss och går just nu hemma/arbetslös/mammaledig och vill därför inte ha barnen omkring sig mer än nödvändigt verkar det som.

Men som du säger ska man inte kränka sina barn på det viset ändå även om man just då kanske är trött på dem. Det är så meningslöst. Barnen blir helt nervösa av hennes beteende och kan inte komma fort nog in genom dörren. Ingen av dem vill krama mamma eller styvpappa hejdå heller, de åmar sig ur deras armar och börjar direkt prata hål i huvet på mig eller deras pappa. För mig ett tydligt tecken på att de bara vill bort så fort som möjligt och att de blir nervösa av mammas gnällande hela tiden.

Blir så irriterad på henne, dessutom är hon nygift och väntar sitt tredje barn med en ny man som hon känt totalt 1,5 år. så just nu verkar det som det är viktigare än de 2 som redan finns.

Svar på tråden Blåst biomamma