• semlanmemlan

hur får man igång en förlossning på snabbaste sätt?

hej vill veta va som kan få igång förlossningen? många säger att man ska springa mycket i trappor och ha sex stämmer det?
    berätta gärna om erat första förlossning kom dom när dom va beräknade?
    mvh emeli

• Svar på tråden hur får man igång en förlossning på snabbaste sätt?
  • Jezamine
    semlanmemlan skrev 2010-02-27 13:14:08 följande:
    hej vill veta va som kan få igång förlossningen? många säger att man ska springa mycket i trappor och ha sex stämmer det?berätta gärna om erat första förlossning kom dom när dom va beräknade?mvh emeli
    Bebisen kommer när den är redo.Inte för att du flänger runt för att påverka den att komma tidigare.
    Avstängd tills vidare
  • SilverEmma
    Vila istället för att springa i trappor, det är vad din kropp behöver bäst. Jag vet hur drygt det är att vänta ut ungen men det är bättre att man är så utvilad som möjligt när det väl sätter igång.
  • semlanmemlan
    SilverEmma skrev 2010-02-27 13:40:08 följande:
    Vila istället för att springa i trappor, det är vad din kropp behöver bäst. Jag vet hur drygt det är att vänta ut ungen men det är bättre att man är så utvilad som möjligt när det väl sätter igång.
    okii:) jo drygt som bara den e det...srpinger och kissar stup i kvarten på nätterna får ingen sömn alls:(
  • Jezamine
    semlanmemlan skrev 2010-02-27 14:19:20 följande:
    okii:) jo drygt som bara den e det...srpinger och kissar stup i kvarten på nätterna får ingen sömn alls:(
    Jag gick 18 dagar över tiden..så jag vet hur det är.
    Avstängd tills vidare
  • SilverEmma
    Jezamine skrev 2010-02-27 14:19:59 följande:
    Och jag gnällde över mina 8 dagar.
  • semlanmemlan
    Jezamine skrev 2010-02-27 14:19:59 följande:
    fyfaaan va drygt hehe:=)
  • semlanmemlan
    SilverEmma skrev 2010-02-27 14:22:28 följande:
    Och jag gnällde över mina 8 dagar.
    hehe okii:)
  • Jezamine
    semlanmemlan skrev 2010-02-27 14:32:24 följande:
    fyfaaan va drygt hehe:=)
    Ingen fara.
    Avstängd tills vidare
  • Maddeliix

Spring inte i trappor, vad jag hört kan det göra att moderkakan lossnar vilket kan vara farligt eller livshotande.med sex är ett bra tidsfördriv..

Emilio 070112 , Micaela 080504, bebis i magen 100317
  • Makane
    semlanmemlan skrev 2010-02-27 14:19:20 följande:
    Sömnen blir nog inte bättre när bebisen kommit ut iochförsig. ;) Men jag förstår att du är otålig. Man vill ju bara ha ut sin bebis.
  • nelli08

Min dotter kom i v.39+5 (alltså dagen innan beräknad bf)
    Jag rörde på mig extra mycket i slutet. Hon e född i augusti så man var ju ute & gick mycket på sommaren. Hade nog inte rört lika mycket på mig på vintern..

• EnLitenTill

Finns ju massa tips och ideér...
    Hallonblads te säger vissa... jag har druckit några koppar men blev mest skum i magen...
    Nu är jag iof v 39 + 1.. så H*n är säkert inte redo... men förra föddes v 41 + 1 och jag var SÅÅÅÅÅ lesss.....

*lycka till*

• Maggiepuh

De på förlossningen fick stoppa min son från att komma ut i v32 efter att jag suttit på alla 4 och skurat golvet under badkaret. Fick städförbud och han var kvar i magen till v40+3.

Svar på tråden hur får man igång en förlossning på snabbaste sätt?