• Morran

När i cykeln börjar Ni ta progesteron/äta trombyl?

Som rubriken lyder, när i cykeln börjar ni med progesteronet och/eller trombylen? 

Min läkare rådde mig att börja med progesteron först när jag testat plus. Jag är orolig att detta kan vara "för sent". Därför undrar jag vad ni andra har fått för råd, hur ni gör i praktiken samt hur ni resonerar kring detta. 
    Trombylen däremot sa han att "det är bara att äta". Jag kan dock tycka att det verkar onödigt att äta hela cykeln igenom (speciellt då man har mens) för trombyl är väl direktverkande, dvs att den börjar "fungera" så fort du äter den?!
  • Svar på tråden När i cykeln börjar Ni ta progesteron/äta trombyl?
  • Pimpinellan

Tar Trombyl hela tiden och proggisar från dagen efter äl. Har kort lutealfas vilket kan ha bidragit till mina m.f så jag kan då verkligen inte vänta på nåt plus. Har bara en gång passerat v.5 nämligen.

• jazzy

Trombyl fick jag först när jag fick plus på stickan....

3 barnsmamma
  • Maggan7777
    Hej! 
    Har haft 4 mf. 
    Jag vore väldigt tacksam för tips om läkare/gynekologer i skåneregionen med erfarenhet av patienter med upprepade missfall – som tar prover utöver standardutredningen, och behandlar med trombyl, progesteron, immun-teorin, mm. Vad jag stött på hittills är läkare som inte tror på "sånt".
Svar på tråden När i cykeln börjar Ni ta progesteron/äta trombyl?