Syltfisktråd nummer femtioelva
Ännu en tråd till oss!!
Ännu en tråd till oss!!
*lägger till i favoriter*
Hej på er!
Gud va jobbigt att S blev så dålig Frila!!! Stackarn! Hoppas det ger med sig fort. Minns att A var så där en sommar, J brukade köra henne till sitt jobb då och då så att hon fick inhalera, man tröttnar ju på att sitta på akuten liksom...
Skrutt: När jag läste ditt inlägg tänkte jag att du menade nån gång i framtiden, men nu undrar jag ju som de andra; blir det en tvåa??? Jag behöver ha praktik nånannanstans än BBS den här gången, ett större ställe där mer kan hända. Men jag jobbar gärna där när jag väl är klar!
Baby: Är det i urinvägarna som F är dålig fortfarande? Antar att ni andra pratar på msn eller så, jag vet ingenting??? Lillgumman! Hoppas hon blir bra! Och som sagt förebyggande pc-kurer är relativt vanligt och bättre än ständiga infektioner.
Ja, nu åker vi snart och det är så spännande! Har vaccinerat M med både MPR och Havrix. Har packat ungefär hälften. Tar förstås med så lite som möjligt men det blir en hel del ändå såklart!
Håller tummarna för att era planer på att köpa svärfar och momors hus går i lås Skrutt och Frila.
Ett hus som jag jättegärna skulle vilja köpa dök upp idag, finns verkligen potential och jag kan se oss i det. Men det är för dyrt tycker jag...
http://www.hemnet.se/beskrivning/605426?r=12
Yoyna: Det är väl mest på facebook vi snackat lite. Finns du där oxå?
Ja, det är urinvägarna. Egentligen var det en vanig urinvägsinfektion och vi fick penicillin 10 dgr, men efter att de analyserat blodprovet ville de att hon skulle äta förebyggande kur tills röntgen var gjord, och det var dryg 1,5 månads väntetid =(. Dock sa de att de tyckte vi hade fått tid väldigt snabbt, 6 månader var visst mer vanligt...
Hej tjejer!
Var länge sen jag skrev nåt här nu, vet inte ens om ni minns mig
Skrutt,
Nu blir ju jag också nyfiken
Baby,
A gillar att titta på film. Just nu varierar vi mellan Pingu, Mamma Mu och Nalle Puh Skönt att sätta henne där när man behöver göra nåt, som t.ex ta reda på disk eller andra tråkiga hushållssaker
Yoyna,
Åh, vad skönt med semester och slippa snön!
Frila,
Usch vad jobbigt! Hoppas att hon har kryat på sig nu.
Hej Baby! Nä, jag har inte Facebook, vill inte vara "oanonym" på nätet. Skönt iaf att ni fått en så pass snabb tid iaf, men de måste väl ha sagt värför de ville kolla henne? Förstår att det känns konstigt med så mycket pc men jag antar att de har sina skäl?
Cia: Hej, ja det var verkligen länge sedan. Hur mår ni? Inga syskon på gång hos er än?
Yoyna: De har faktiskt inte sagt varför de vill kolla henne. De sa bara att de skulle avvakta blodprovet och då skulle de avgöra om hon skulle röntgas eller inte. Överläkaren på barnmottagningen sa bara att läkaren gjort bedömningen att det skulle vara farligare för henne att åka på en urinvägsinfektion till än att äta den lilla dosen penicillin fram till röntgen.
Baby,
Jotack vi mår bara bra. Lite snuviga men det hör väl till nu när A går på dagis
Nope, inga syskon på gång. Just nu är det bröllopet som är prio ett. Sen vill jag nog satsa på hus. Sen kanske det börjar bli dags att planera syskon...vi får se.
skriver för att den ska komma i favoriterna. Får svara på allt imorgon. Ska försöka få lite sömn nu inför morgondagens jobb.
Baby: Jag är ju verkligen ingen expert men håler med om att låg dos pc är bättre än många infektioner. Kanske vill de bara kolla eftersom hon är så pass liten. Håller tummarna för att hon slipper besvä i framtiden!
A har först senaste halåret börjat gilla TV (4,5 år nu). Nu kan hon kolla kanske en halvtimme själv, sen vill hon vara med oss ist. Barn är ju olika, men jag läste nån professor som sa att barn under 2-3 år kan egentligen nte alls förstå tv. De kan inte skilja på vad som är verkligt och inte och det kan bli väldigt konstigt för dom. Men visst är tvn smidig!
Hej Cia! Mysigt att planera bröllop, när blir det?