• Kia67

Säg till om jag gör fel i era ögon!

Jag har skrivit i andra trådar om mitt problem med dottern som fyller 14 om ett par veckor. Nu är det kört igen.. efter ha varit en bra period. Antagligen har hon träffat killen hon vet hon inte får umgås med, i smyg och sagt hon är någon annanstans.

Håller kolle men man kan inte kolla varenda minut. Hon har kommit hem tidigt om kvällarna å varit glad. Killen som vi inte accepterar fyller 21 i år, alltså lika gammal som hennes bror.  Vi har alla prata förra sommaren att vi inte tycker 13 och 20 är ok. Det gör det heller inte bättre av att ALLA vuxna som vet vad som händer på bym varnar mig som förälder. Fältare, polisen, lärare m.m säger alla samma sak: Ta bort henne därfirån...  Det figurerar kriminalitet och annat kring hans närhet/kompisar.

Jag har kört runt, nattvandrat, haft ständiga kontakter och så även med soc. VI går på ilskekontroller, när hon inte vägrar en del gånger, jag har lagt ner energi och engagemang i att betala danskurser osv som hon velat för att få henne i andra gäng. Skolan strular å nu vätnar vi på plats i en resursskola och hemundervinsing tills dess plats finns.

Men allt har varit ganska OK och vi har haft roligt sista tiden.. men så pang i helgen hände det. Jag fick höra av en lärare att ryktet gick att min dotter var förlovad med den här 20 åriga killen.

På Facebook stog det mkt riktigt att de två var förlovade, hon bedyrade att d bara va på skoj när jag tog upp det, för andra vuxna började reagera hur jag kunde tillåta detta!

Så idag när de kommit till sin pappa-vecka bröt det loss. Hon fyllaer 14 om ett par veckor å den enda presenten hon ville ha var att får träffa honom igen som ett par. NÄr ja sa att vi har ju en överenskommelse att när hon blir runt 15 och skolan å allt annat socialt börjar fungera kan vi ta upp frågan igen.. hon tyckte 14 va bättre men gick med på detta.

Nu minns hon bara sina ord å sa att ja lovat henne att nu får de träffas, så när jag nuförklara att jag inte tyckte d va ok så blir jag allt från idiot till mordhotat per ord.. från att ha haft världens roligaste kväll igår.

Antagligen har hon skött tider, umgåtts å varit en praktdotter nu för att visa hon kan å då ska jag säga ja till honom. Jag vet inte, skulle kanske reagerat annat om ja inte fått alla varningar, men får återigen samtal om att försöka hålla henne borta från honom.

Jag börjar fundera på om ja bara ska låta henne vara och träffa honom å hoppas d inte går på tok.. orkar ju inte hur länge som helst för det finns storayskon som börjat på psykiskt dåligt av allt detta. Socialen hjälper till på sitt vis men hon bryr sig inte. Polis, fältare m. fl har talat om att det är inte normalt och lite konstigt med att en 20 åring vill umgås med en 13-årig flicka och sagt till henne att backa.. men inte ens det hjälper.

Vad skulle ni göra i mina kläder??  Kan tillägga det finns en pappa varannan vecka men jag är den starka av oss två men snart orkar inte jag med bråket om honom. ska jag låta det hela va å hoppas på d händer nåt så hon förhoppningsvis förstår?

En trött och uppgiven kämpande mamma...

• Svar på tråden Säg till om jag gör fel i era ögon!
  • 123ost

Det är en svår situation! Men jag tycker att du kanske ska säga åt henne att hon kan få träffa honom ifall hon sköter skolan hela tiden. Se till att ha bra kontakt med lärarna hennes! Då kan din dotter och den här killen vara hemma hos er då har ni ändå lite uppsikt över vad dom gör. Men var inte mamman som springer in och ut från hennes rum bara.

Det kan ju fungera. För jag tror verkligen inte att hon kommer sluta umgås med honom bara så där, utan att någonting händer. Och OM dem nu har sex, så hittar dom andra ställen än hemmet.

Om dem är hemma hos er, så vet du i alla fall att dem inte håller på med något kriminellt.

Hoppas det löser sig!

• Kia67

Nej, klart hon inte kommer sluta umgås dom smyger hela tiden.. men jag har så svårt att förstå honom och han har lurat mig oxå med fina ord förr.
    Tyvärr inget att lite på direkt.. men är väl kanske enda chansen att få ett någorlunda liv för alla andra.

Tyvärr får hon kanske lida själv när hon inser att vi vuxna hade rätt, men efter vöer 1 års kämpande med att få henne i rätt sociala umgängen tar orken slut tillslut.

Han har självkommenterat att han är omogen och min dotter är mer mogen än honom.. har en barnfri vecka nu så får försöka hämta mina krafter igen...

• Tusentand

Om han har sex med henne så kan han straffas för det, hon är INTE byxmyndig men han är straffmyndig.
    Ge inte upp, även om det är hur svårt som helst så ge inte upp, hon kommer tacka dig i slutändan.
    Jag har haft en mamma som lät mig göra hur som helst för hon var "rädd" för att jag blev arg när hon sa emot och då har jag aldrig varit våldsam eller hotat eller något utan mer tjurat och sagt fula ord. När jag var 14 blev jag tillsammans med en 18 årig kille och blev gravid. Jag blir så arg och ledsen när jag tänker på att min mamma bara lät det ske. Så ge inte upp, be om hjälp från andra, vem som helst, bara du inte ger upp.

• Fröken Susidus

Vilken jobbig situation ni hamnat i
    Men jag tycker att du ska stå på dig. Är det nu mot all förmodan äkta kärlek dem emellan så kan han gott vänta åtminstone tills hon fyllt 15.
    Du vill bara skydda din dotter och det kommer hon att inse när hon blir äldre.

Är den här killen farlig, kriminell osv så kan du ju anmäla honom, det är ett lagbrott att ha sex med en minderårig.

Har du själv tagit kontakt med killen? Kanske kan du skrämma bort honom? Kanske kan han svara på varför han som vuxen är intresserad av din tonåring? Är han svagbegåvad eller vad? Jag förstår inte!

• Kia67

Hej. Har läst era mejl och jag kan nu säga att den killen är ute ur bilden. Det har blivit bättre hemma.. till Fröken Susidus kan jag säga att han bryr sig inte även om jag kontaktade både honom och hans föräldrar. Där fick han mer ekller mindre medhåll at tålder har ingen betydelse om man bara tycker om varann! Han själv har manipulerat alla , även oss vuxna.'

Men som sagt, jag har lyckats så hon är borta från det gänget. Tyvärr drar hon sig lite till kanske inte dom bästa killarna.. men en sak i taget.

Nu fyller hon 15 i morgon och skolan börjar ordna till sig också. Så mitt slit och min ork vekar ha gett något till slut

Svar på tråden Säg till om jag gör fel i era ögon!