• ALind

När ska dottern få sova över med sin pojkvän?

När ska man "låta" tonårsdottern sova med sin pojkvän?

När min tonårsdotter var 14 år och ville sova med sin dåvarande pojkvän (också 14) sa jag nej.
    Min tonårsdotter är nu precis sexton år fyllda och har en pojkvän sedan ett drygt år tillbaka, en kille som är toppen! Sedan gången då jag sa nej till översovning när hon var 14 har hon inte frågat, men jag anar att frågan kommer komma snart då hon nu är 16 år gammal.

När lät ni era döttrar (och söner) sova hos sin pojkvän/flickvän?

Amalia

• Svar på tråden När ska dottern få sova över med sin pojkvän?
  • viseversa

vad är du rädd för? Att dom har sex eller? Det har dom med största sannorlikhet redan haft om dom varit tillsammans i ett år.

Sen om dom INTE haft det så är hon ju ändå 16nu och kan nog ta egna beslut vad gäller sin kropp. jag hade låtit mina döttrar sova hos ev framtida pojkvänner när dom är 16iallafall!
  • Cecilia08

Det kan jag inte svara på för min dotter är bara 16 månader.
    Men jag kan tycka att 16 år är helt okej ändå. MEN jag skulle först innan dom sover över hos varandra se till att hon har en p stav i armen eller nå annat preventivmedel.. För säkerhets skull.

Min mamma lär mig och min pojkvän sova över hos varandra när jag gick i sexan.. Det är ju inget jag skulle låta min dotter göra direkt..

• Clobberella

Säger som viceversa: vad är du rädd för? Vill de ha sex så har de sex.
    16 tycker jag absolut är tillräckligt gammalt för att sova över. Om två år är hon ju myndig och kan flytta ihop med den här killen (eller någon annan) om hon så vill.

• alvaereva

Sålänge killen verkar trevlig ser jag inget fel i att dom sover över hos varandra.
    Sex kan dom ju ha överallt, så det är väl bättre att dom har det hemma
    Nu är min dotter långt ifrån 16 år (hon är två ) men jag tror nog att hon hade fått sova hos sin pojkvän och tvärtom ifall hon var 16 och killen verkade vara bra för henne.
    Själv var jag 15 när jag fick ha min kille sovande hos mig första gången, trots att mamma inte gillade honom egentligen

• Stårschan

Femton är välen bra ålder. Sex har de som sagt redan med 99% sannolikhet. Att få sova i varandras armar är bara bra. Då får de ju en chans att uppleva lite mer varm och ombonad kärlek också, istället för bara en snabbis när inte mamma är hemma.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Carisma

Själv flyttade jag ihop med min första riktiga pojkvän när jag var 16 år.
    Sov nog över hos killar sen jag var kanske 14 år, kan ha börjat vid 13 års ålder med.

• lövet2

Vid 15 är de gylfmyndiga. Då lägger jag mig inte i deras ev sexliv, utan om de vill sova över hos pojkvännen så får de.

• Tonx

Precis när man vill!
    Sex har dom oavsett om de får sova med varann eller inte, och vad för annat hinder finns? Det är ju ingen skillnad mot för att sova med en kompis, förutom sexet som de med största sannolikhet redan haft måååånga gånger!

• ichbintova

Varför sätta upp en åldersgräns?
    Låt henne sova över, de borde du ha gjort redan då hon var 14.
    Detta är hennes liv, låt henne leva det. Det är inte du som ska leva det.
    Tycker att du skulle kunna ta och köpa "Tonår", en bok skrivem av Katerina Jaonch (stavning).

Svar på tråden När ska dottern få sova över med sin pojkvän?