• Knastroll82

Mönster till pyttekläder?

Jag älskar att sy, och skulle gärna sy och donera till neonatalavdelningen på sjukhuset.
    Problemet är att jag inte hittar några mönster till pyttebebisar. Allt verkar starta på storlek 50 (om man har tur) och jag är inte så bra på att förminska mönstren, passformen tycks hela tiden bli jättekonstig.

Någon som vet var jag kan hitta mönster?

• Svar på tråden Mönster till pyttekläder?
  • xoxonathalie

har du nån skola med hantverks linje i närheten? I så fall kan du gå dit o fråga om dom har nå mönster. Min linje har mönster på pytte små kläder o det kommer ganska ofta folk som bara ska köpa tyger/kopiera mönster =)

• Knastroll82

Jag har faktiskt ingen ening, men ska ta reda på. Det skulle ju vara fantastiskt smidigt i så fall!

Då har jag en fråga till, vilken typ av kläder vill man ha till sin lilla nykläckta sparv?

• mina12
    Knastroll82 skrev 2010-02-20 21:20:23 följande:
    Jag har faktiskt ingen ening, men ska ta reda på. Det skulle ju vara fantastiskt smidigt i så fall! Då har jag en fråga till, vilken typ av kläder vill man ha till sin lilla nykläckta sparv?
    Det vi tyckte var bäst var omlottbody och byxor (utan fot) och tunna mössor (för inomhusbruk). Pyjamas med knäppning hela vägen använde vi också. Om det finns knappar hela vägen så kan det ara fötter på ex. pyjamasen. Vår dotter hade övervakningslarm som satt på foten och då behöver sladden kunna komma ut någonstans. Vår tjej började med storlek 32, men det kändes som om det gick ganska fort upp till storlek 40. Vi hade även en fleeceoverall i pyttestorlek att ha när man gick ut, typ storlek 40/44.
    Lycka till!
Svar på tråden Mönster till pyttekläder?