Hemmaföräldrar, var era föräldrar hemma länge med er ?
Hej alla hemmaföräldrar!
Var era föräldrar hemma länge med er när ni var små?
Själv var hemma 6 veckor med min mamma.
Hej alla hemmaföräldrar!
Var era föräldrar hemma länge med er när ni var små?
Själv var hemma 6 veckor med min mamma.
Jag är inte hemmaförälder än. Men tänkee vara hemma så länge mina barn inte går i skolan. har bf 8/4. Min mamma var hemma med alla oss 4.
Och det är jag jätteglad för. Dock har jag ju ingenting att jämföra med.
Jag är hemmaförälder (våra barn är 4½ år och snart 3). Min mamma var hemma med oss (jobbade natt med sovjour). Vi började på lekis som 5-åringar (gick alltså två år innan första klass). Jag tycker det var bra. Väldigt skönt få gå hem efter skolan också, istället för stojigt fritids.
Det låter härligt! Jag försöker vara hemma med mina barn så mycket som möjligt, för jag själv saknade hemmalivet som barn.Kändes nästan som jag inte hade någon mamma.
Är dock ingen riktig hemmamamma själv, eftersom mina små börjar förskolan i höst. Men jag kommer inte jobba heltid som min mamma gjorde. Tycker inte man hinner ses tillräckligt då.
Mor var hemma till vi börjat lågstadiet, sen började hon jobba. Tror vi gick i tvåan eller trean.
Jag har således aldrig gått i förskola eller till dagmamma och inte saknat det heller.
Jag ville ha barnen hemma så länge som möjligt, men nuförtiden så sätter ju "alla" sina barn i förskola så det finns inte många barn här att leka med på dagarna. Kvällarna är ju uppbundet till annat, inga som är ute då (inte vi heller om det inte är sommar).
Så äldsta fick börja förskola när hon var 4 år. Så hon fick träffa lite kompisar.
Min dröm är hemskolning, men det lär inte ske om jag inte vinner på lotto
min mamma jobbade halvtid.då var jag hos min mormor och morfar.pappa jobbade borta och var bara hemma om helgen.
Hej Redneck girl! Vad coolt att du har åtta barn! Fick du förfrågan om att vara med i tv?
Min mamma var hemma med oss. Minns att hon ville vara hemma med oss för att hennes mamma inte varit det.
Vi började lekis nâr vi var 5. Mamma började jobba deltid när jag var runt 10. Och sedan heltid men jag minns inte hur gammal jag var da.
4 av varje sort också. Grattis!Då kan du väl nästan inte hinna med att jobba?
Jag är Hemmamamma sedan snart 8 år tillbaka - men mitt val kommer sig av låånga dagar på dagis när jag var den som kom dit först o. hämtades sist.
Numera går mina minsta i fk o. 1:a klass, men hemma kommer jag vara så länge som det bara är möjligt.
Hej Siamusen! Låter ju bekant. Min mamma tycker jag är ute och cyklar när jag inte satsar mer på karriären. Hon tycker att barnen borde börjat på förskola för längesedan(de fyller 3 i sommar!).Vill inte säga att jag tycker att hon satsade lite väl mycket på sin karriär för jag vill inte såra henne.
Ingen var hemma med mig. Jag var med överallt
Det låter spännande! Fick du hänga med till deras jobb typ?
Siamusen, varför vill hon att du och din syrra gör likadant?
Är inte "riktig" hemmamamma än är i gentligen arbetslös, men vi ska ha e tre i sommar sen hoppas jag kunna vara hemma länge i allafall till barnet fyller tre sen sk jag försöka få lite extra jobb. Min mamma jobbade kväll, halvtid när vi var små så när hon åkte till jobbet så kom pappa hem o tog hand om hos. Hon blev senare sjukskriven så hela tånåren hade jag och mina 3 Syskon henne hemma.
Min mamma var hemma med mig tills jag var 6 år, då gick jag hos dagmamma och på lekis. Sedan jobbade hon deltid, så hon var hemma när vi kom hem efter skolan. Alla barn ville vara hemma hos oss, där det fanns en närvarande mamma och en engagerad pappa. Vi fick en bra start i livet.
Mamma var hemma till jag var 7 år. Sedan jobbade hon deltid. Jag började hos dagmamma som 7-åring, gick där några timmar efter skolan tills mamma kom hem