• väntar på mirakel

Snälla snälla hjälp nu!!!!!

När jag klämmde på mitt bröst så kom det små droppar vätska! Gulaktig vätska från ena tutten.

Enda anledningen till detta som jag har hört/vet om är att man antingen är med barn eller bröst cancer! Eller kan det vätska från brösten ändå???????

Snälla snälla snälla hjälp! Är helt chockad!

• Svar på tråden Snälla snälla hjälp nu!!!!!
  • FrejaMariah
    "Sekretion från bröstvårtan:Mjölkaktig, gul- eller grönaktig vätska från en eller flera gångar i bröstvårtan är ett godartat tillstånd och behöver inte utredas utöver en klinisk bedömning. Klart eller blodigt sektret från en gång bör föranleda en fullständig bröstutredning, som kompletteras med en speciell röntgen av det aktuella gångsystemet s k galaktografi eller duktografi. Oftast beror sådan sekretion på små godartade förändringar, som kallas papillom, i gångsystemet. Blodig sekretion kan i enstaka fall bero på en elakartad tumör."

http://www.ds.se/Web/NormalPage____2018.aspx
  • viochjag

Vill inte skrämma dig nu men min vän har sådär. Fick reda på för några veckor sen att hon har en cysta i hjärnan.

KAN vara värt att kolla upp?

• FrejaMariah
    Mamma Freja skrev 2010-02-17 23:03:49 följande:
    "Sekretion från bröstvårtan:Mjölkaktig, gul- eller grönaktig vätska från en eller flera gångar i bröstvårtan är ett godartat tillstånd och behöver inte utredas utöver en klinisk bedömning. Klart eller blodigt sektret från en gång bör föranleda en fullständig bröstutredning, som kompletteras med en speciell röntgen av det aktuella gångsystemet s k galaktografi eller duktografi. Oftast beror sådan sekretion på små godartade förändringar, som kallas papillom, i gångsystemet. Blodig sekretion kan i enstaka fall bero på en elakartad tumör."www.ds.se/Web/NormalPage____2018.aspx
    Glömde mitt tillägg..

I texten har du lite information, men oavsett hur vätskan ser ut så ska du kontakta läkare!
  • Snösport

hmm, jag hade vätska för några år sedan..nästan som gammal sur mjölk,,fast det rann inte utan jag märkte det när jag skulle duscha lite då och då att det var konstig lukt mm...men jag har inte bröst som är nyfikna mer än ibland...de gömmer sej  och det kan kasnke bli varmt där inne i hålan och svettigt tänkte jag.  Men det har inte varit så på länge nu så inget jag tänkt på. 

Svar på tråden Snälla snälla hjälp nu!!!!!