• Infinite Joy

Hemmamammor i Enskede-trakten

Fick mitt tredje barn i januari och börjar nu längta efter lite sällskap under dagarna. Storasyskonen går på dagis så jag har några timmar till övers varje dag. Någon som bor i närheten av mig som är sugen att träffas för promenader, lunch, prat osv....?

• Svar på tråden Hemmamammor i Enskede-trakten
  • linpen

Hejsan,
    Jag bor i Örby, det är ju inte allt för långt i från Enskede.

Jag är så gott som dagligen ute och promenerar med min dotter som är född nov-09, jag har även en dotter på 10 år, men hon är ju i skolan om dagarna.

• Infinite Joy
    linpen skrev 2010-02-25 09:14:15 följande:
    Hejsan,Jag bor i Örby, det är ju inte allt för långt i från Enskede. Jag är så gott som dagligen ute och promenerar med min dotter som är född nov-09, jag har även en dotter på 10 år, men hon är ju i skolan om dagarna.
    Det är inte alls långt borta. Jag är klar med dagislämning 9.20 och brukar gå iväg på promenad då. När brukar du vara ute och vart brukar du promenera?
  • linpen

Vi kommer nog inte i väg förrän tidigast vid 10-tiden. Lilltjejen ska äta flera ggr på morgonen, sedan behöver jag inte lämna min stora tjej, vi bor på samma gata som skolan så hon går ju dit själv.
    Vart jag går är så olika, mot Årstafältet, Svemyra, Stureby, ibland till Globen, men i dom krokarna.
    Vilken del av Enskede bor ni?

• Infinite Joy
    linpen skrev 2010-02-25 20:57:48 följande:
    Vi kommer nog inte i väg förrän tidigast vid 10-tiden. Lilltjejen ska äta flera ggr på morgonen, sedan behöver jag inte lämna min stora tjej, vi bor på samma gata som skolan så hon går ju dit själv.Vart jag går är så olika, mot Årstafältet, Svemyra, Stureby, ibland till Globen, men i dom krokarna. Vilken del av Enskede bor ni?
    Vi bor i Svedmyra.

Det är ju lite fördelen med att ha långt mellan barnen. Har haft hemma hela högen denna vecka iom sjukdom och det är lite körigt måste jag säga. Äldsta är 3,5 år, mellanbarnet blir 2 år på söndag och mibsta 5 v idag.
  • linpen

Svedmyra, ja då bor vi ju nära varandra.

Oj, ja ni har tätt mellan barnen, ja det kan bli jobbigt om alla blir sjuka samtidigt.
    Fördelen jag har är at jag kan få hjälp av min stora tjej att titta till lillskruttan om jag lagar mat eller måste snabbt springa över till affären om min sambo inte är hemma.
    Men för barnen skull har de ju roligare för dom om det är tätt, då har de ju lekkamrater i varandra.

Nästa vecka är det sportlov i skolan, så då har jag stortjejen hemma.
    Då kan det bli svårt med promenader för mig, då ska jag passa på att hitta på lite saker med henne.
    Men veckan där på skulle jag kunna, dvs fr den 8:e mars.

• svalsta

är en 23 årig tjej med en dotter på 2 månader snart..

bor i stureby

träffar gärna nya vänner för fika, promenader, m.m =)

• Elli 85

Hej,
    Har precis flyttat till blåsut från norrort och saknar att ha sällskap på de dagliga promenaderna. Att fika själv är ju inte heller ngn hit! =) Fick mitt första barn i oktober och hon är ivrig på att få lekkamrater..

• Infinite Joy

Hej i tråden, har inte varit in på familjeliv på någon månad nu. Skoj att några fler har skrivit. Min minsta är nu 4,5 mån. Han är inte superförtjust i promenader, men träffas gärna för en kopp te eller liknande. Om ni fortfarande har lust kan vi träffas hemma hos mig om ngn vecka. Vad säger ni?

• Elli 85

vi åker till london nästa vecka och hälsar på släktingar men ses gärna därefter, veckan därpå?  =).

• Trulsis83

Jag är hemma med vår son som snart är 9 månader. Vi bor också i Svedmyra och träffar gärna andra mammor och barn för fika och lek!

Någon som vill träffas denna vecka eller nästa vecka?

• Infinite Joy
    Trulsis83 skrev 2010-08-03 12:47:51 följande:
    Jag är hemma med vår son som snart är 9 månader. Vi bor också i Svedmyra och träffar gärna andra mammor och barn för fika och lek!

Någon som vill träffas denna vecka eller nästa vecka?
    Nu har storbarnen börjat på dagis igen. Kan mellan ca 9.30 och 14.30
  • linpen

Jag ses gärna i nästa vecka om det är någon av er som kan

Svar på tråden Hemmamammor i Enskede-trakten