• Natali3

Har barnheten någonsin kontaktat er?

Som rubriken lyder..
    när man e en ung mamma, som jag och ensamstående har de en  tendens att kontakta en, har de gjort så mot er?

• Svar på tråden Har barnheten någonsin kontaktat er?
  • WPmamman

Var ung och ensamstående med mitt första. Vad är barnheten för något?? Ingen kontaktade mig  iaf. Kanske har ändrats, har trots allt gått 5 år{#lang_emotions_wink}

• lunkentuss

Har du inte gjort nåt värre än o vara ung o ensamstående så kommer ingen kontakta o kontrollera dig Vad är det man ska kontrollera?

• Stårschan

Som sagt - vad är 'barnheten'?

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • La Lola
    Stårschan skrev 2010-02-16 07:20:42 följande:
    Som sagt - vad är 'barnheten'?
    Det ska kanske vara Barnenheten...men...vad är det då?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Natali3

Barnenheten, Soc.
    Familjstöd tex, Barnenheten.. barnmorskor kan även rekommendera detta om man är ung eller ensamtående mamma.

• Reglementet

Du kan inte tänka dig att det beror på något annat, än att du är ung?

• SomeOone

Jag är ung förälder, men har aldrig blivit kontaktad av nå sånt! Och som många andra frågat, vad är det för nått?!?  

• SomeOone
    Reglementet skrev 2010-02-16 17:44:36 följande:
    Du kan inte tänka dig att det beror på något annat, än att du är ung?
    Håller med där, Kan det inte vara pga något helt annat än att man är ung och ensamstående. ?
  • Mynta

Jag är i och för sig inte så vansinnigt ung, 22 år, dock ensamstående till en 2-åring. Har inte blivit kontaktad av någon.

Som någon nämnde, blir man kontaktad av soc (för jag antar att det är dem du menar) så tror jag att det ligger något mer/annat bakom. De kontaktar knappast alla unga och ensamstående föräldrar på ren rutin.

• SomeOone

Det skulle vara en jäkla massa människor att kontakta i sånnafall. ! 

• WPmamman

Min före detta ville att min dotter skulle omhändertas från mig då jag inte ville göra abort. Han gick till soc och anmälde mig, då kontaktade dom mig. Blev inte så mycket av det eftersom jag inte vanvårdar mitt barn.
    Kan det vara något liknande för dig??? Någon sorts hämdaktion???

• Ruggugglan

Jag har aldrig blivit kontaktad. Var ensamstående med dottern tills att hon var 2,5år.

Däremot så har jag hört att på en del ställen så blir tydligen unga föräldrar automatiskt kontaktade av soc?

• MammatillAlva
    Fragile Flower skrev 2010-02-19 11:56:25 följande:
    Jag har aldrig blivit kontaktad. Var ensamstående med dottern tills att hon var 2,5år.Däremot så har jag hört att på en del ställen så blir tydligen unga föräldrar automatiskt kontaktade av soc?
    Varför skulle det bli kontaktade automatiskt för att dom är unga föräldrar och ensamstående? Det brukar ju vara om man har några problem eller något sedan tidigare hemma eller själv?

Jag har då inte haft någon kontakt med någon och har varit ensamstående sedan dottern föddes då jag var 16. Nu är jag 18 (fyller 19 i november) och dottern 2 (fyller 3 år).
  • Ruggugglan
    MammatillAlva skrev 2010-02-19 21:38:20 följande:
    Varför skulle det bli kontaktade automatiskt för att dom är unga föräldrar och ensamstående? Det brukar ju vara om man har några problem eller något sedan tidigare hemma eller själv? Jag har då inte haft någon kontakt med någon och har varit ensamstående sedan dottern föddes då jag var 16. Nu är jag 18 (fyller 19 i november) och dottern 2 (fyller 3 år).
    Det är just det jag inte vet. Jag var själv 17år när jag fick dottern, och var ensamstående fram tills hon var 2,5år.

Däremot så vet jag en tjej som fick flytta in på utredningshem "pga åldern" enligt henne själv. De bor uppåt landet. Det kan ha funnits andra orsaker.
  • MariaKsk88

Det måste ha funnits andra orsaker.. Hoppas det i alla fall, jag skulle blivit sjukt kränkt om de hade kontaktat mig när jag fick min son bara för att jag var ung?! :S Kanske MVC som har anmält eller något liknande..

• Dr Mupp
    Fragile Flower skrev 2010-02-20 00:00:31 följande:
    Det är just det jag inte vet. Jag var själv 17år när jag fick dottern, och var ensamstående fram tills hon var 2,5år. Däremot så vet jag en tjej som fick flytta in på utredningshem "pga åldern" enligt henne själv. De bor uppåt landet. Det kan ha funnits andra orsaker.
    Vem skulle öppet erkänna att det inte kunnat ta hand om barnet optimalt. då ljuger man hellre och säger attdet är pga ålder eller nått liknande.
  • Ruggugglan
    Dr Mupp skrev 2010-02-20 00:39:15 följande:
    Vem skulle öppet erkänna att det inte kunnat ta hand om barnet optimalt. då ljuger man hellre och säger attdet är pga ålder eller nått liknande.
    Barnet var var precis nyfött.
Svar på tråden Har barnheten någonsin kontaktat er?