Den nöjda skrev 2010-02-15 22:12:21 följande:
Jag har inte provat akupunktur, men progesteronsuppar.Jag har haft ett MA i v.12 och ett MF i v.6, sedan en son som nu är 2, 5
år.Nu jobbar vi på ett syskon och nu har jag haft ett MF igen i v.8.Nästa gång provar jag progesteron
igen.Be att få det du med!lLycka till och kram!
Tusen tack...det finns alltså hopp! Håller tummar och tår att det går bra igen för dig!!!Skall till en privat gynekolog snart. Skall kolla med henne!
monchichi76 skrev 2010-02-16 10:29:10 följande:
Själv har jag haft tre MA´n. Har nu börjat testa en akupunktör i hopp om att det ska ge lite hjälp. Hon jag går hos gör akupunktion och kinesisk läkekonst.. Det hon säger om min kropp är att dem är försurad..och hade brist på d-vitamin. Så hon har jobbat på att få bort surheten och arbetat på mina livmoderpunkter.. Jag har själv skaffat d-vitamin och har som hemläxa att massera vissa punkter till nästa gång..Jag tror på sån här läkekonst..men om det sen hjälper mig i detta är en annan sak..
Åh, vad tungt med 3 MA:n!!!
Har du alls fått en förklaring på varför du fått 3 MA:n? Det är det jag skulle vara intresserad av att få veta för min del.
Jag har svårt att tro att det är slumpen så som läkarna så fint uttrycker det. Jag köper det helt enkelt inte.
Tror att läkarnas urusla förklaring beror på deras okunskap.
Jag har tidigare vänt mig till en kinesisk akupunktör som hjälpt mig med andra besvär som inte de vanliga västerländska läkare kunnat hjälpa mig med. Ett exempel, pollenallergi. Den västerländska läkaren ger mig näsdroppar och antihistamin som bara tar bort symptomen och inte ser till orsaken och vad som är i obalans. Tack vare akupunktur är jag inte längre pollenallergiker.
Nåväl, har iaf ringt den kinesiska akupunktören idag och fått en hel del råd bla. att jag skall vänta med att bli gravid på ett halvt år eftersom livmodern måste få helna efter mitt senaste MA (i helgen). Han rekommenderade även att jag skulle ta ett ultraljud hos gynekolog för att denne skall se hur livmodern ser ut och om den är tillräckligt stark för att kunna gå igenom en hel graviditet.
Han skall förutom att ge mig ett kostprogram och örter naturligtvis ge mig akupunktur under en längre period.
Jag såg en hel vägg full med fotografier på bebisar i hans mottagning där patienter fått domen av "vanliga" läkare som sagt att patienterna är infertila. (Har en bekant som försökt få barn i 11 år och vanliga läkaren sagt att det inte går, hon vände sig till akupunktören och 3 mån. senare var hon gravid).
Jag tror absolut monchichi76 att akupuntur är ett bra alternativ och jag håller även tummar och tår för dig!!!! Lycka till!