• fröken

Skrapning med lokalbedövning? Erfarenheter?

Vid mitt förra mf slutade det efter 2 månaders blödande och två cytotec-kurer med skrapning. Det skedde under narkos.

Just nu väntar jag på att blödningen i detta andra mf ska komma igång, men oavsett den gör det eller ej så ska jag skrapas nästa vecka. Men bara med lokalbedövning. Gör det väldigt ont eller är mycket obehagligt, undrar jag nu?

• Svar på tråden Skrapning med lokalbedövning? Erfarenheter?
  • Turbomamma

Hej!

Vad tråkigt med dina missfall, beklagar verkligen.

Gjorde en skrapning i lokalbedövning för flera år sen. Minns att jag kände bedövningen sprida sig som ett pirr i magen men ingen smärta. Däremot så blev jag rätt stressad när de skulle börja efter att bedövningen verkat så jag fick rätt mkt lugnande. Kom faktiskt inte ihåg så mkt därefter men enligt personalen var jag vaken (usch undrar vad man snackade om då ). Gjorde lite ont i magen efteråt på uppvaket, som kraftig mensvärk har jag för mig men ingen större fara. Efter det gjort 3 äggplock i samband med IVF och det var mkt värre.

Kram och hoppas att allt går bra!

• fröken

Tack för ditt svar. JAg tycker det verkar läskigt det där att ma liksom är närvarande, men får man en massa lugnande är man ju som du skriver rätt borta ändå.

Får jag välja väljder jag nog ändå att bli sövd. Så slipper man vara delaktig.

• Turbomamma
    fröken skrev 2010-02-14 20:05:06 följande:
    Tack för ditt svar. JAg tycker det verkar läskigt det där att ma liksom är närvarande, men får man en massa lugnande är man ju som du skriver rätt borta ändå.Får jag välja väljder jag nog ändå att bli sövd. Så slipper man vara delaktig.
    Ja, skulle jag göra om det skulle jag nog också välja att bli sövd. Å andra sidan är jag äldre och varit med om lite mer så jag kanske inte skulle flippa på samma sätt. Det jag mest minns att jag fick panik av var att benen satt fast och att jag plötsligt fick en känsla av att jag inte ville genomföra aborten...

Kram
  • fröken

Oj, det låter som om du är supergammal{#lang_emotions_cool}! Jag är inte så väldigt ung själv, och det jag varit med om är en hel del allergiska reaktioner på diverse läkemedel, vilket gör mig extra rädd att testa något "nytt". Narkos vet jag att jag tål, i alla fall gjorde jag det vid förra skrapningen för ett halvår sedan, så det känns på något vis tryggare, smtidigt finns ju risker med att sövas.

• fröken

Nu är det bestämt. Det blir skrapning med lokalbedövning i morgon!

• Turbomamma
    fröken skrev 2010-02-14 21:30:46 följande:
    Oj, det låter som om du är supergammal! Jag är inte så väldigt ung själv, och det jag varit med om är en hel del allergiska reaktioner på diverse läkemedel, vilket gör mig extra rädd att testa något "nytt". Narkos vet jag att jag tål, i alla fall gjorde jag det vid förra skrapningen för ett halvår sedan, så det känns på något vis tryggare, smtidigt finns ju risker med att sövas.
    Haha, nej supergammal skulle jag väl inte betrakta mig som, inte riktigt än iaf. Men några år har gått sen skrapningen och jag har varit med om en hel del så lite coolare har jag nog blivit.

Kommer säkert att gå jättebra att vara vaken, har en kompis som gjorde 2 skrapningar också med bara lugnande och hon tyckte inte att det märktes mer än en vanlig gynundersökning. Alltså man märker ju att dom är där och grejar men man märker inte vad dom gör.

Kram och lycka till!
  • fröken

Nu är det färdigt! Jag fick så mycket lugnande att jag inte ens märkte att de skrapade mig, eller att de flyttade över mig från gynbritsen till sängen, eller att de rullade in mig i ett annat rum, eller att jag fick en spruta i rumpan...så skönt!

Svar på tråden Skrapning med lokalbedövning? Erfarenheter?