• Violina9

Hjälp!!Rikliga blödningar efter ÄD

Blödningarna är rikliga och jag testar positivt sedan i måndags denna vecka.(tog senaste testet idag fre 12 feb o det visar att jag är gravid 1-2 v) ÄD gjordes i slutet av jan, så det är c:a 2 veckor sedan. Varför började jag blöda/blöder efter 1 1/2v (?) rikligt även idag? Vet Du? Är nästan desperat efter svar - har pratat m flera mvc m blivit mer el avsnäst o hänvisad vidare..det verkar inte som om kunskapen barnmorskor varierar väldans när det gäller ÄD. Vet Du/kan ngt om detta?? Tacksam för alla svar - stora som små! K Violina

• Svar på tråden Hjälp!!Rikliga blödningar efter ÄD
  • Blå mosaik

Hej!

Jag förstår din förvirran och förtvivlan alltför väl.
    Jag antar att du menar att insättningen skedde i slutet av januari. Att testa positivt redan i måndags ca 10 dagar efter insättning är ovanligt, men inte omöjligt.
    Har du ätit några hormoner som kan påverka det positiva testet?
    Att du blöder är inte heller ovanligt. Att du blöder rikligt är dock lite oroande.
    Vissa blöder när embryot fäster sig i livmoderslemhinnan och det sker ca 4-6 dagar efter inplantering - men blödningen ska inte vara riklig.
    Vissa blöder när de blir gravida , och det kan gå hur bra som helst ändå - min son är ett levande bevis på det.
    Dock är ju rikliga blödningar så tidigt i din graviditet ett tecken på att något gått fel därinne. Graviditeten kan ha börjat men sen gick något fel och kroppen vet att embryot inte kan utvecklas, då stöter det ifrån sig embryot.
    Anledningen till att du känner dig avsnäst när du ringt är att de flesta fertilitetskliniker behandlar det som ingenting tills ett positivt test, i rätt tid. Du måste ju fått ett datum då du ska testa?
    Här i sverige vill de att man väntar 16-18 dagar efter insättning, för att få ett så säkert svar som möjligt.
    Jag vet att det är svårt, men försök ta det lungt, det är ingenting du kan göra nu för att påverka. Det är också för tidigt för att se något på ultraljud.
    Har du fortfarande positivt gravtest och blöder nästa vecka, gå iväg till en gynekolog som kan titta hur det ser ut och kanske ta ett blodprov.
    LYCKA TILL!
  • ÄlvanAlva

Violina9: Hur har det gått för dej! Tänker på dej!

• Bette

Hej,

Hur har det gått för dig? Har du fått någon hjälp någonstans?

Kramar

Bette

• Violina9
    ÄlvanAlva skrev 2010-02-22 23:56:35 följande:
    Violina9: Hur har det gått för dej! Tänker på dej!
    Tack så mycket - trots att vi inte känner varandra så värmer det dock när en omtanke görs från en medmänniska till en annan!

Tyvärr var det som jag egentligen någonstans befarade - jag fick missfall redan efter 1 1/2 v efter donationen. Tufft värre - jag som längtar så efter en liten knott...

Knepigt nog så nu när jag tittar i backspegeln, det där ju faktiskt inte så länge sedan det fastställdes (slutet på förra veckan) att jag fått missfall. Hur som helst så vill jag bara säga det att jag har redan siktet inställt på ytterligare ett försök i april nångång. Jag ger mig ALDRIG!!

Om det är ngn som varit m om liknande el så, en sak vet jag med säkerhet - m då kan jag bara tala om hur jag som person fungerar, låt känslorna svalla, sörj, få ut all besvikelse o allt annat man kan tänka på, detta har iaf fungerat för mig och jag kan känna redan idag 23 feb att jag hämtat mig förvånansvärt väl - både i sinne, kropp o själ.

Återigen, tack för en mkt uppskattad omtanke!!

K Violina
  • Violina9
    Bette skrev 2010-02-23 14:21:45 följande:
    Hej,Hur har det gått för dig? Har du fått någon hjälp någonstans?KramarBette
    Se ovanstående inlägg,

mvh,

Violina

"Glädje är att se solen genom en solstråle" (okänd)
  • ÄlvanAlva

Violina9: Skickar tröstkram - och fortsätter att tänka på dej/er - jag hoppas att ert nya försök går bra och att ni snart får njuta av graviditet & baby!
    Har själv haft en lång resa - men är nu lycklig mamma till en babytös! =)

Svar på tråden Hjälp!!Rikliga blödningar efter ÄD