Slidkatarr som orsak?
Hej!
Har bara en enkel fråga,
Hur många är ni där ute som har kämpat flera år med att bli gravida, har kanske som vi extremt maxkvalite´på embryon vid IVF men aldrig lyckas bli gravida och att det sen har upptäckts att ni har slidkatarr/bakteriell vaginos?
Vi har en dotter som blev till på förstaförsöket naturligt 2004, nu har vi försökt i 2 år och är oförklarligt sekundärt barnlösa. Har gjort vår första IVF som såklart misslyckades trots att vår läkare gav oss orden "ni har extremt sällsynt resultat" (såklart att allt inte bestäms av resultat, och man kan ju inte bestämma allt det vet jag ju), med 7 embryon med maxpoäng så har vi alltså ändå inte lyckats den här gången........Jag har för flera månader sen haft det här med slidkatarr i åtanke då jag haft mååånga svampinfektioner och även sambon haft endel symtom tillochfrån. Läkarna som kollat mig vägrar att ta prov utan säger heeela tiden att "jag läser för mycket" eller att "allt ser perfekt ut" osv. Nu ÄNTLIGEN innan vår nästa IVF har jag fått en tid 5 mars för att verkligen få ta ett prov.
Snälla ni som varit med om det här, skriv gärna!