• ELMK

är så rädd att det ska hända igen eller något värre

längtar något enormt efter maj! men samtidigt ser jag fram emot förlossningen med fasa, med tanke på att elias nästan dog då =/ ingen hade någon förklaring till varför elias kom ut livlös förlossningen såg bra ut tills dess att dom tog blodprov på honom i magen och insåg att det inte var så bra med honom, han hade inte visat några tecken på att vara dålig på ctg kurvan och förlossningen var inte överdrivet lång tog bara 11 timmar från det att barden åkte ut tills han var ute. så jag är så extremt rädd att detta ska hända igen, men samtidigt har jag inte haft i närheten av komplikationer i denna graviditet som med elias, jag har rentav mått bra med lite halsbränna och foglossningar men inte alls i närheten av dem jag hade med elias! jag vill inte snittas är minst lika rädd för ett snitt dock har jag sagt det att om det blir så som förra gången att dom tar blodprov och värdet är dåligt så ska dom snitta mig istället för att ta sugklocka och hänga på magen.

själva förlossningen i sig var inte hemsk bara det faktum att elias var livlös när han kom ut och utan anledning.

Elias 090109, BF 100525
  • Svar på tråden är så rädd att det ska hända igen eller något värre
  • Teskedsmamman

Be att de övervakar både dig och bebisen minutiöst på förlossningen. Jag fick tokbevakning när jag var orolig på förlossningen, jag hade fött ettan med snitt och var orolig när tvåan skulle komma vaginalt... Men jag fick så mycket bevakning så att jag var nöjd...

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • ELMK

jag ska till huddinge snart och "bestämma" hur jag vill ha förlossningen och det känns skönt, men oron är där endå =( mår så dåligt när jag tänker på det

Elias 090109, BF 100525
  • Ninnis75

Jobbig upplevelse..

Risken att det händer igen,hur stor är den?
    Om du fött barn tidigare med risk för barnets liv och man inte har förklaring till varför han kom ut livlös bör du få extra övervakning under förlossningen. Om inte annat är det bra att du fått diskutera hur man ska gå tillväga.Det är bra att du fått gehör och att man tillsammans med dig diskuterat och på något sätt gjort upp en handlingsplan inför nästa förlossning.

Önskar lycka till och hoppas det går bra ..

• ELMK

fick igår veta att jag har GBS så jag måste få dropp och nu börjar ju tankarna ringa om det kanske var GBS förra gången med =(

tack, ska se till att får ett väl formulerat förlossningsbrev

Elias 090109, BF 100525
Svar på tråden är så rädd att det ska hända igen eller något värre