• Humörmamman

    Inspiration, privata jobb som socionom?

    Jag är en socionom som är sugen på att söka nytt jobb, men vet inte riktigt vad. Jag vill inte jobba på AF, FK eller inom kommunens socialtjänst, skulle vilja jobba inom den privata marknaden, men vad kan man hitta för tjänster där? Har jobbat som socialsekreterare med ekonomiskt bistånd och utredare för ungdomar. Jag skulle vilja ha lite inspiration!

  • Svar på tråden Inspiration, privata jobb som socionom?
  • Liselottang

    Kvinnojour eller på ett sån där privat assistans-firma som hjälper funktionshindrade om dagarna (som chef eller arbetsledare såklart). Annars kanske inom polisen, göra såna där utredningar på människor som är underlag för domstolen.

    Eller varför inte läsa något år till och bli terapeut?

  • Tecken

    Har du funderat på sjukhuskurator? Vet iofs inte om man kan göra det privat.

  • Aras01

    Hej!
    Jag har funderat att starta assistansföretag men fick avslag på ansökan. Jag undrar om du vill ställa upp och vi kan starta ett assistans bolag ihop. Dessutom har jag två kunder i dagens som är garanterat och vill komma över till oss. Jag tror om du söker tillstånd hos IVO då kommer vi få tillstånd att få bedriva assistansbolget.
    Hälsningar: Aras

Svar på tråden Inspiration, privata jobb som socionom?