• KJG

Igångsättning....

I v38 (37+0) ska jag på igångsättning med mitt 3:e barn. Nu börjar jag bli riktigt nervös och rädd...
    Ni som blivit igångsatta: Gör det ont? Tog det lång tid från det att ni fick gelen/stuckt hål på vattnet till att ni fick värkar och att den föddes?
    Några bra tips som ni kan ge mej?
    Snälla dela med er om allt som har med igångsättning att göra!!

• Svar på tråden Igångsättning....
  • hypertalk

Jag blev igångsatt i v 40+6 pga havandeskapsförgiftning. Jag fick ett piller som skulle luckra upp tappen, sen gick vattnet av sig självt flera timmar senare. Eftersom jag inte har haft en "normal" förlossning ännu så kan jag inte jämföra om det gjorde mer ont att bli igångsatt än om det börjat självmant. Men jag kan säga att för mig gjorde det förbannat ont! Fick inte vila mellan värkarna alls, men då kom EDA:n till min räddning och jag fick vila lite!

Lycka till med kommande förlossning!

• honeybee78

Jag har ett barn och blev igångsatt med honom i vecka 38 pga vattenavgång. Jag kom in på morgonen och hade inga värkar över huvudtaget. Fick någon slags gele för att mogna livmodertappen och det gjorde inte ont. Väntarde sedan i 6 timmar och fick värkstimulerande dropp vid 17:30 tiden och då satte värkarna igång. Sedan gick förloppet extremt fort och min son föddes 22:15. Det var givetvis tufft ett tag eftersom värkarna var intensiva och jag knappt hade några värkpauser, men jag tycker det var en fantastisk förlossning och jag skulle gärna bli igångsatt den här gången också, har BF 18 mars

Jag tror att din förlossning kommer att bli jättebra! Stort lycka till!
    Kram

~: Fred maj 2007 :~ ~: Bebis mars 2010 :~
Svar på tråden Igångsättning....