• Stefan02

Pappa

Hej,

Har en fråga som jag hoppas berör flera pappor och skulle vara tacksam för kommentarer om detta. Har ett barn sen tidigare och har träffat en kvinna på annan ort. Detta innebär att jag kommer behöva flytta till denna ort för att fortsätta mitt liv med denna underbara kvinna.

Det innebär också att jag kommer träffa mitt barn jag har idag mindre (har varannan vecka nu) till att ha lov och varannan helg.

Om det finns någon som har varit med om eller är i liknande situation skulle jag gärna vilja höra den personens tankar kring de eller hur det fungerat om det finns någon som flyttat och fått en del mindre tid med sitt barn.

Så mycket tankar o frågor om hur allt kommer bli i så fall. Finns det någon mer...

• Svar på tråden Pappa
  • bergsby

Jag har samma dilemma. Jag har en dotter på 6 från ett tidigare förhållande och en pojk på 10 månader med min nuvarande sambo. Problemet är att hon inte kan se sig bo i Göteborg och vill på sikt flytta närmare sin familj i Uddevalla(9 mil norr). Va hamnar i samma ständiga diskussion då jag tycker det är viktigare att hag bor nära min dotter än hon sina bröder, och jag inte vill var en pappa som bara ser sin dotter varranan helg och lov. 
    Vad stoppar henne att flytta till dig? Hur långt avstånd är det?

• Stefan02

Jo, samma dilemma fast med skillnaden att de är cirka 30 mil för min del. Kan bli en del resor och får nog se till att ha längre tid vid varje tillfälle i så fall.

Hon har hus och eget företag i sin hemstad och kan inte ge upp de.

Det svåra är väl att försöka få känslan av att inte kunna ha varannan vecka o inte kuna vara delaktig i skola mm. De e en jobbig känsla och svår att föreställa sig tror jag. Måste nog prova det innan man vet hur det är.

Hur tänker ni lösa det då? Har ni någon plan för det?

Vad känner du för det och hur tror du att det skulle fungera? Känns det något lättare när du har en ny familj?

Svar på tråden Pappa