• Brikken

Äggdonation pga endometrios

Är på ruvningsdag 10 idag. Efter 2 år så har vi äntligen fått vårt första ET. På grund av svår endometrios så har både mina äggstockar och äggledare blivit totalförstörda. Men med äggdonation så har hoppet för en bebis åter tänts.

Känner lite symptom, tror jag...med östrogen 3 ggr per dag och progesteron 1 rejäl dos varje morgon så vet man ju inte säkert vad ömma, svullna bröst och trötthet beror på...

Finns det nån annan där ute som också går/gått igenom ÄD och vilka symptom och hur snart har de känts av?

Testdag är om 6 dagar...

• Svar på tråden Äggdonation pga endometrios
  • Bette

Hej på dig,

Då jag blev gravid så ville jag ej ha kaffe, det slutade jag med tvärt och så mådde jag lite småkymigt och så var jag väldigt känslig för saker och ting, började gråta lätt etc.

Hoppas innerligt du får ett plus

Kram

Bette

Min son blir 10 veckor på tisdag.
  • Emmylou

Hej! Jag blev akut jättehungrig på vägen hem någon vecka innan testdag, var tvungen att gå tillbaka & handla ätbart på Ica så jag kunde ta mig den låånga promenaden hem på 20 minuter..

Sen blev jag inte ett dugg sugen på choklad, älskar det i vanliga fall.

Lycka Till & hoppas ni lyckas få er efterlängtade lille!

• Brikken

Hej EmmyLou & Bette!

Tack för era svar!
    Känner igen mig i känslig och faktiskt att jag inte är sugen på mörk choklad, marabous coco har jag tryckt i mig. Mår ite illa på kvällarna och känner mig trött...undrar bara vad som kanske är graviditetstecken och vad som kan vara biverkningar på alla hormoner; progynon & crinone.

Underbart att läsa att din són är 10 veckor...blir alldeles gråtfärdig av lycka! Gillar för tillfället bara "lyckliga slut" :) efter allt kämpande och motgångar så behövs det för hoppet!

om 4 dygn så vet jag
  • Bette
    Brikken skrev 2010-02-09 18:47:25 följande:
    Hej EmmyLou & Bette! Tack för era svar! Känner igen mig i känslig och faktiskt att jag inte är sugen på mörk choklad, marabous coco har jag tryckt i mig. Mår ite illa på kvällarna och känner mig trött...undrar bara vad som kanske är graviditetstecken och vad som kan vara biverkningar på alla hormoner; progynon & crinone. Underbart att läsa att din són är 10 veckor...blir alldeles gråtfärdig av lycka! Gillar för tillfället bara "lyckliga slut" :) efter allt kämpande och motgångar så behövs det för hoppet!
    Hoppas innerligt att du får ditt plus om fyra dagar.

Jag gillar också bara lyckliga slut.

Kramar

Bette
  • crijo

Under den korta tiden jag var gravid, var jag äcklad av citruslukt (apelsiner, clementiner, citron, etc) som jag älskade förut och tyckte att kaffe var blleeee...Annars var alla andra symptom från hormoner: stora, öma bröst, trött, hungrigare. Tyvärr gick det inte vägen för mig.

Svar på tråden Äggdonation pga endometrios