• Längtan2009

Samlag samma dag som äggledarspolning?

Hej!

Vi har satt igång en utredning och idag var jag på spolning. Hon (som spolade mig) sa att jag kommer ha ägglossning i helgen. Givetvis jobbar min kille hela dygnet både fredag och söndag! Vi som vill ha sex varje dag nu. Därför skulle vi behöva ha sex idag också. Men kvinnan som spolade mig sa att det var bättre att vänta en dag efter spolningen. Vet någon varför och har någon hört något annat??? Kan det rent av vara dumt att ha sex idag? Det är kontrastmedel jag har i mig och vad gör det med spermierna??? Jag hittar ingenting om detta!

• Svar på tråden Samlag samma dag som äggledarspolning?
  • Aniko

Det är risk för infektion om du har samlag samma dag som spolning, det är därför man får antibiotika före ingreppet. Jag hade nog ägglossning dagen efter spolningen eller 2 dagar efter men min läkare sa att vi inte fick ha samlag på 2 dagar så den månaden missade vi chansen. Det är bara till att försöka igen nästa månad - lycka till!

• Längtan2009

Ojdå, vi kunde inte vänta. Jag spolades kl 9 och så hade vi sex vid 21 kanske. Men vad menas det med infektion? Om jag inte kände av något efteråt (inom några dagar) så kanske det var ok ändå? Det är svårt må jag säga, att strunta i sex när det är så viktigt.

Svar på tråden Samlag samma dag som äggledarspolning?