• Angel73

ni som VARIT hemmaförälder

Hur gick det att komma tillbaka till arbetslivet efter ni varit hemmaförälder i många år? Funderar på om det är svårt att komma tillbaka i arbetslivet, är det någon som vill ha en när man har ett låååångt uppehåll i sitt CV.

• Svar på tråden ni som VARIT hemmaförälder
  • Pyresson

hej
    jo jag har varit hemma förälder i några år och ska vara det minst 2 år till,tror inte det är svårare att få jobb men har ju int sökt heller..

• myrstacken
    Pyresson skrev 2010-02-06 21:16:38 följande:
    hejjo jag har varit hemma förälder i några år och ska vara det minst 2 år till,tror inte det är svårare att få jobb men har ju int sökt heller..
    Hur klarar du ekonomiskt av att vara hemmaså länge och har ni fler än ett barn? Hur hittar ni annars kompisar?
  • jana69

Var hemma tre år med mitt äldsta barn och fick jobb sen. Fick skicka iväg en hel del ansökningar förstås, men det får nog de flesta.

• Miniigirl

Jag är hemma nu med och har varit 3 år nu! och känner mig väll lite smått orolig för när jag ska tillbaka til larbetet, vilket är några år kvar ioförsig! men, jag blev av med mitt arbete nu i höstas, så jag har lixom inget att komam tillbaka till och det hade ju kännts skönt att ha, även om ajg inte var sådär jätteintresserad igentligen av att gå tilblaka til ldet! men, när jag sen ska tillbaka måste jag ut och söka mig något nytt! intressant att höra hur det gått för andra!

• MissLilo

jag har precis börjat söka jobb efter att ha vart just hemmamamma.
    Än så länge inga napp. Men bar 2 månader abetslös.

• Glimma76

Ingen aning. Blev av med mitt jobb mitt i ledigheten så jag har heller inget att gå tilbaka till. Inte för att jag velat haft det jobbet, men ändå, tryggheten.

Jag vet ine hur det går...

Men jag vet inte om det egentigen är så mycket svårare. Folk kan ju vara arbetslösa länge ändå.

• jana69

Det första jobbet var jag överkvalificerad för , men sen efter ca. 5 mån. fick jag ett jobb som motsvarade mina kvalifikationer. Det är lättare att få jobb om man redan har ett jobb. Det gäller att ha tålamod!

• Glimma76
    jana69 skrev 2010-02-10 21:09:19 följande:
    Det första jobbet var jag överkvalificerad för , men sen efter ca. 5 mån. fick jag ett jobb som motsvarade mina kvalifikationer. Det är lättare att få jobb om man redan har ett jobb. Det gäller att ha tålamod!
    HUr länge hade du varit hemma och hur länge sökte du jobb innan du fick det första?
  • jana69

Hade varit hemma 3år och ett par månader. Fick första jobbet efter 4 veckor. Men det var före lågkonjunkturen. Så nu går det nog lite trögare.

Svar på tråden ni som VARIT hemmaförälder