Written Fiction skrev 2010-02-03 13:42:06 följande:
Får man fråga vart detta intensiva intresset för prematurer kommer ifrån? Såg att du hade flera trådar om barn födda vecka 23 24, sedan 28 och nu denna tråden.Min son är född i vecka 27 med rejält omogna lungor trots cortisonsprutor, mycket lungsjuk(
BPD) och hade en svår vårdtid pga detta. Dock inga synliga hjärnblödningar, två cystor vittnar dock om att han haft en blödning någon gång. ang vårdtiden så låg vi inne i 4 månader, sedan en månad hemsjukvård. Syrgas i hemmet hade vi också länge. Idag är han 13 månader okorrigerat och har än indragningar vid bröstkorgen och medicineras dagligen med inhalationer. Det finns aldrig några garantier, oavsett vecka när det gäller dom här små. Det finns dom födda i vecka 24 som är hemma lagom till
BF och dom som är födda i vecka 29 och är riktigt riktigt dåliga och får sjukhusvård i månader längre.Det är kämpigt och allt man gör är att hoppas. All tid i magen är guld värd dock.
tack för alla era svar! jag vetjag har blivit helt besatt av prematurinfo just nu. ligger på sjukhuse just nu o har varit sjukskriven sedan v 16 för kraftiga samandragningar, är nu i v 28 o hoppas hoppas hoppas att denna bebis vill stanna inne lite till. känns som en lättnad för varje ny vecka man passaerar, men tyvärr är det nog inte länge kvar nu är jag rädd.