"Juristpunkten"
Någon som kan rekommendera "Juristpunkten" i Stockholm och deras advokater/ juristkandidater? Erfarenhet därifrån öht?
Någon som kan rekommendera "Juristpunkten" i Stockholm och deras advokater/ juristkandidater? Erfarenhet därifrån öht?
Hej..
Jag har anlitat dem för vårdnadstvist.. Men ännu vet jag inte om de är bra... Jag blir rätt så nervös nu... *Iii*
Kram!
Juristpunkten är direkt dålig. Okunniga, oerfarna jurister. Hört att det är en väldig personalomsättning där. En jag känner hade tre! olika jurister på sitt fall under 5 månader. Alla gav olika besked. Här är det riktig varning.
Jag kan rekommendera Juristpunkten har fått hjälp av dem med
att förändra ett umgängesschema och har vid lite olika tillfällen pratat
med flera jurister där. Tycker de verkar insatta och engagerade
Kolla på deras hemsida:
www.juristpunkten.se/joomla/index.php/familjens-juridik
Jag avråder starkt från att använda sig av Juristpunkten. Hade i en muntlig förhandling fått katastrofala råd, som ledde till;
1. Underhållsskyldighet med oerhörda ekonomiska kostnader ( på 6 år sammanlagt ca 210 000 SEK)
2. Minskade möjligheter att påverka barnens uppväxt.
3. Utebliven stöd ( bostadsbidrag, barnbidrag mm)
De ville inte lägga ner tillräckligt med tid, pressade MIG att hitta lösning vid muntliga förhandlingen istället för att arbeta för det som jag hade satt upp som mål ( växelvis boende) , efteråt var avvisande och korta i tonen mot mig.
Ingen av de var advokater o blev i princip överkörda i tingsrätten ( inga bra svar, frågor eller dialoger).
De som företrädde mig var Lennart M samt Berit E.
Ni vet vilka ni är.
Så ni som läser detta, se till att anlita riktiga advokater med god renommé.
Det intressanta är att de duktigaste advokaterna har relativt enkla o koncisa hemsidor ( läs, inget behov av marknadsföring, deras insats räcker nog) medan Juristpunkten har satsat mycket på det kommersiella på sin hemsida.
Kan också tillägga att en vårdnadstvist är en jobbig process som tär på en, och då vill man ha med sig någon som är kunnig, villig och du kan lita på.
Jag avråder också bestämt från att använda Juristpunkten. Jag anlitade dom i en tvist om fastighet. De var både nonchalanta och inkompetenta. Vi förlorade naturligtvis målet och det kostade mig mycket pengar.