vagrar flaskan, snalla hjalp!
Hej!
Hej!
Hej!
Vi verkar ha haft precis samma problem. Min son är drygt tre månader. Han tog flaskan jätte fint i början. Sen slutade vi med det, för att nu börja igen och det gick inte alls. Varken jag eller hans pappa fick till det. Vi försökte tålmodigt i en vecka tills jag tillslut av en slump testade att inte ha honom i famnen alls. På kvällarna ligger han alltid i soffan på sidan med halva kroppen på en vanlig huvudkudde (ganska platt). Där får han alltid en varm filt och sin napp. I den "mysställningen" tog han flaskan!?
Jag har seriost kopt varenda javla flaska och napp till som gar att kopa... Gaaah!
Min dotter var en nappvägrare och till en början vägrade hon även nappflaskan. Dock var hon en storammare (ammade var 45:e minut dygnet runt) så hon ville ju ha mat och hon ville suga...
Jag började då "lura" henne. När hon ammade så stoppade jag in flasknappen i hennes mungipa så att hon sög på både bröstet och nappen samtidigt. Först blev hon jättearg och skrek, men jag fortsatte och trugade. Till slut vande hon sig vid att suga på båda två och då lirkade jag försiktigt ut bröstet så hon bara sög på flaskan.
Det kanske inte funkar för dig, men det är det lilla tips jag kan ge.
Lycka till!!
Alltså om hon ammas en gång i halvtimmen och vaknar fem gånger varje natt låter det som om hon inte blir särskilt utsövd. Det är ju inte säkert att det är just amma hon vill varje gång, hon är ju inte en pyttis längre, hon kanske vill ha omväxling?
Har nu också märkt att det är sååå himla viktigt för min son att det är exakt rätt temperatur på ersättningen, annars tar han inte ens in flasknappen i munnen.
Testa dig fram och ge inte upp. Ta gärna upp tråden igen när ni lyckats, så vi får veta hur det gått.
Lycka till!!!
Jag gar snart i personlig konkurs av alla jadrans special napppar och flaskor jag har kopt for att hon ska ta flaska haha!
idag tog hon flaska med brostmjolk i och drack (sog i sig, ho fattade hur man gor) typ 10 ml (ingenting men nagot!)!
Åhh, va skönt. Då ger det sig nog snart. Min son tar flaskan bra när han får ligga på sin kudde, men vägrar fortfarande ta den i famnen både på mig och min sambo. Så nu ger vi upp för ett tag, han får väl ligga så då. Men vågar inte ha något längre uppehåll med att ge flaska igen, det där måste tydligen hållas vid
Jag bodde på sjukhuset ett tag när min son var nyfödd och fick tipset om att göra "cirklar" så att man nästan kittlar dom i gomen med flaskan, det tog ett tag för han att vilja ha flaskan men tillslut så gick det.
har samma problem att han inte tar flaskan, han är jätte nöjd med ammningen men jag tänkte sluta snart (vid 6 mån) så jag tänkte börja introdusera lite, har provat 1 gång om dagen menh han äter max 10 ml sen leker han och ger jag då bröstet efteråt så äter han gladerligen