• Mini liten

pojknamn som betyder...

Vi väntar vårat andra barn, som är en liten pojke, och försöker nu komma på ett passande namn.

Våran dotter heter Vilja, för hon var helt enkelt våran vilja, och hon HAR definitivt en stark vilja. Så det namnet passar henne perfekt.

Pojken i magen verkar vara en riktig starking. Sparkar på som bara den, hårt och intensivt, och är en riktig liten vilde.

Så jag tänkte, att det kanske finns nått passande pojknamn, som har betydelsen "stark" "vild" eller liknande. Nått som helt enkelt "beskriver" hans styrka.

• Svar på tråden pojknamn som betyder...
  • alexis

Varför inte Vilja & Vilde? :)

• Lillstrumpa

Vilde, Tiger, Varg kanske? Finns ju faktiskt som namn alla tre.

• Miew

Viggo betyder krigare, det kanske passar.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • Mini liten
    alexis skrev 2010-01-29 18:51:16 följande:
    Varför inte Vilja & Vilde? :)
    Jag har haft den tanken =0)
    Miew skrev 2010-01-29 22:09:31 följande:
    Viggo betyder krigare, det kanske passar.
    Viggo tycker jag om, men det börjar bli för vanligt tycker jag. Vill gärna ha lite mer ovanligt namn =) Men det var ju en passande och bra betydelse iaf
  • Rosa Helena

Förlåt nu måste jag bara få säga det, om man döper barnen till Vilja och Vilde så låter det bara som knoll och tott för mig.
    De kan ju få två liiiite olika namn..

• Mini liten
    Rosa Helena skrev 2010-01-30 10:29:44 följande:
    Förlåt nu måste jag bara få säga det, om man döper barnen till Vilja och Vilde så låter det bara som knoll och tott för mig. De kan ju få två liiiite olika namn..
    det är därför det bara har vart en tanke =0)
  • Lalalong

Leo kanske

Betyder visserligen inte stark eller vild, men kommer från "Lejon" och det är ju ett starkt och vilt djur.

Klara 060504, Alva 100117
  • Pinchy

Min son heter Ejler (alt. Eiler/Ejlar/Eilar/Ejlert/Eilert). Det kommer av tyska och betyder "stark vilja" eller bara "stark".

Richard - germansk, betyder "stark" (hmm... trodde faktisk att tyska och germansk var det samma)
    Ragnar - nordisk, betyder "stark" eller "mäktig".
    Arvid - nordisk, betyder "stark stötte"
    Leonard/Leonhard - från tyskland, betyder "lejon - stark".

Storm - vet i alla fall én svensk pojk som heter det.
    Thor - han var vist rätt stark :)

Svar på tråden pojknamn som betyder...