• Lillebus

Albyl Minor

Hej!
    Har kanske en något dum fråga.. Har en dotter och nu är verkstaden för syskon i full gång. Har gått igenom två missfall nu i vinter och nu under försök nr 3 har jag funnit en massa tips om att äta Albyl Minor- vilket jag oxå gör. Jag verkar inte ha några problem med att bli gravid. Har blivit det på första försöket gångerna innan, men de två sista slutade som sagt i missfall, så det verkar svårt med att få det att fästa... eller kromosomfel.. eller kroppen tycker det är främmande föremål...?
    Det finns ju olika teorier om varför man får missfall: kromosomfel eller att kroppen stöter ut det för att det är främmande eller blodproppar ...
    Vet inte vad man ska tro på men jag är ju desperat så jag testar ju.
    Så min dumma fråga är- om man nu äter Albyl Minor och det tillslut fäster- hur stor är risken då att man skulle få ett barn som kroppen egentligen hade stött ut i ett tidigt skede?? Säkerligen en fråga som man inte får ställa, men jag vill ju allra helst ha ett friskt barn.

Känns jobbigt att ställa denna frågan, men är det någon som kan svara?

• Svar på tråden Albyl Minor
  • Irma

Vad jag har hört från läkare ska inte kroppen "spara" på ett dåligt, eller felutvecklat embryo för att man tagit albyl minor. Lycka till!

• Anksan

Vet du vad du har för blodgrupp? och Vad din dotter har för blodgrupp? Min barnmorska nämnde häromdagen att om det nu skiljer i rh-faktor på din dotter och dig och du ite fått sprutan. Så kan du fått lite av dotterns i din blodbana. Vilket kan göra att det blir ett litet krig där inne. Vilket då skulle kunna leda till upprepade missfall.

Men om jag förstod det hela rätt så kollar de blodgruppen på bebisen när den föds, så det borde ju då inte ske...

• BettanB

Lillebus: Ingen risk alls. SÅ potent är inte albyl (acetylsalicylsyra). Knapra på du.

Sorg i BettanMansion.
  • Lillebus
    BettanB skrev 2010-02-12 18:37:01 följande:
    Lillebus: Ingen risk alls. SÅ potent är inte albyl (acetylsalicylsyra). Knapra på du.
    Knaprar på men än så länge inget plus..
    Får vänta in tant röd och kämpa på igen.

//lillebus
  • BettanB
    Lillebus skrev 2010-02-13 07:45:35 följande:
    Knaprar på men än så länge inget plus.. Får vänta in tant röd och kämpa på igen. //lillebus
    Hoppas det ger resultat snart nu då. Själv knaprar jag albyl, tar innohepsprutor, en hel hög vitaminer, levaxin och diverse annat. Hoppas det skall hjälpa, men är inte orolig alls att det skulle hjälpa ett foster som egentligen inte är livsdugligt. Jag tror stenhårt på den immunologiska förklaringsmodellen och tror INTE att det är fel på fostren så särdeles ofta.

Och försök tänka på att statistiken är på din sida nu; det är väldigt ovanligt med tre eller fler missfall på raken, så det mest sannolika är att nästa graviditet kommer att gå bra.
    Sorg i BettanMansion.
  • Maggan7777
    Hej! 
    Har haft 4 mf. 
    Jag vore väldigt tacksam för tips om läkare/gynekologer i skåneregionen med erfarenhet av patienter med upprepade missfall – som tar prover utöver standardutredningen, och behandlar med trombyl, progesteron, immunförsvarsteorin, mm. Vad jag stött på hittills är läkare som inte tror på "sånt".
Svar på tråden Albyl Minor