Nej, jag skulle aldrig kunna anlita en surrogat för pengar. Däremot skulle jag acceptera om någon gjorde det för sitt vänliga hjärtas skull. Att ge pengar till en surrogat är att köpa en människa för nio månader.
Skulle det bli lagligt att köpa en kvinnokropp i nio månader i Sverige, så skulle det kunna bana väg för utökad exploatering av kvinnokroppen på andra områden, tex vad gäller sexhandel, lagliga bordeller osv. En kvinnokropp skall ALDRIG kunna vara till salu. Man kan låna ut den för att man vill hjälpa, man kan ha sex för att man vill, men ALDRIG för pengar anser jag.
Vem tror man att man är om man tror man kan ta sig rätten att köpa en kvinnokropp, eller köpa en njure från en fattig eller köpa sig ett ligg, jag avskyr verkligen folk som tar sig den rätten.
Jag såg ej programmet men tycker att det är fruktansvärt, hur vi i rika västvärlden tar opss rätten till andra människors kroppar. Visst säger en del men de får ju myyyyycket pengar som de kan bekosta utbildning till deras barn för osv. Mycket pengar? En graviditet varar i 40 veckor. Det är 6720 timmar. Om man säger att surrogaten får 100 000 kronor så är det i runda slängar en timpenning på 15 kronor..... hade ni själva jobbat för den timpenningen?
Nej usch, stoppa denna exploatering genast av fattiga kvinnor och deras kroppar.