vad gör ni om dagarna???
Hemma föräldrar vad hittar ni på om dagarna???
tacksam för svar!!!
Hemma föräldrar vad hittar ni på om dagarna???
tacksam för svar!!!
Tar hand om bebis, tvättar, diskar, lagar mat, fikar, går till öppna förskolan, babyrytmik, biblioteket, shoppar på stan, gör fotoalbum, pysslar, umgås med andra mammor, går promenader, besöker badhuset m m.
Har en son på 9 månader, vi försöker komma ut och gå varje dag, om det inte är för kallt. Har hund så det blir ofta långpromenader, har en promenadkompis. Lagar middag, gör egen barnmat, tvättar och stryker, städar, handlar, öpnna förskolan en gång i veckan. Sköter hemmet helt enkelt. Vill ha det fint omkring mej, Vi sjunger och leker tillsammans. Tycker dagarna rullar på, när gubben kommer hem äter vi tillsammans och några dagar i veckan ger jag mer iväg och tränar.
När började ni känna att ni kunde göra allt ni ville, som babycafé och pyssel hemma?
har en dotter som är fem veckor och jag försöker också gå ut en gång om dagen, prisar mina små kaffestunder, ser på soljuset på tapeten, byter blöjor, försöker diska lite, och vips så har dagen gått... Är facinerad över hur annorlunda tiden känns och hur de små sakerna blir så viktiga. njuter verkligen av mina promenader och längtar till våren när man kan vara ute mera!! Tänker mycket på hur viktigt det ändå är med sällskap, försöker dra hit mina vänner för att få lite variation i dagarna. Skulle önska att man bodde närmare sin släkt och sina vänner så man bara kunde ta barnvagnen och slöhälsa på...
Vi vaknar, byter blöja och klär på 5 månaders bebis och 5 åriga storebror. Går ner och äter frukost. Går med storebror till dagis och då somnar bebis i vagnen. Han sover mellan 0,5-2 timmar och under tiden passar jag på att slänga i nån tvättmaskin och kanske skriva inköpslista. (Ibland handlar jag direkt efter dagislämning och ibland blir det efter lunch.) När han vaknar gör vi lunch och leker lite. Efter ett par timmar är det dags att sova en stund igen och då lägger jag honom i vagnen och så går vi och hämtar storebror på dagis. Eventuellt åker vi och uträttar lite ärenden eller åker till biblioteket. Sen är det dags att åka hem och leka och göra middag. Efter middagen brukar vi leka med grannbarnen en stund innan det är dags för kvällsdusch och fika.
Så ser våra dagar ut. Man hinner inte så mycket mer. Vi har pratat om att åka till badhuset och gå på kyrkis, men man hinner liksom inte allt! En dag i veckan har vi mammalunch, då vi träffar andra bebisar och deras mammor i några timmar över en lunch Ibland ses vi hemma hos någon och har då knytis, annars ses vi på ett café. Samma tid varje gång
Det är så skönt att få komma ut och träffa andra som har samma "problem" med bajsblöjor och läckande bröst
Vi pratar om att gå och träna innan luncherna så vi ska höra med vårt gym här om det går att ordna "mamma-barn-tid" då vi kan ha med oss bebisarna utan att det "stör". det skulle även vara skönt att kunna lägga ner bebisen på en matta/filt mitt på golvet när man tränar utan att behöva oroa sig för att nån ska snubbla över honom. Hur gör ni andra? Tränar ni med era bebisar?
jag vet! Känner samma sak med staden, har nog alltid gjort det men det blir tydligare nu. Jag är uppvuxen på landet och känner på någotvis att det finns en plats för mig när jag kommer ut i naturen. Allting känns lite mer meningsfullt och mindre anonymt.
Har fått tips om att gå på museum, så det är nog min nya grej, när Embla blivit lite större. Måste noh helt enkelt träna på att hitta skogsgläntor bland spårvagnar och shoppaholics ;)
Vi bor på landet! Jättemysigt! Vi åker pulka en sväng varje dag nu. Nu börjar dottern 13mån bli rastlös (och jag med!) av att vara hemma. så vi har mån: babycafe, tis: rim och ramsor, ons: mys hemma, tors: sjung med mig. Min bästa kompis bor bara en bit bort med sina barn, så det blir ju en del lek och skitsnack där med.... =) När vi är hemma leker vi och sköter hemmet. Önskar att jag med hade egentid och kunde åka och träna osv.... Pappa veckopendlar...