• chirren

Skillnad mellan cambridge och nutrilett?

Som sagt skillnader mellan dessa två? Vad rekommenderar du och varför?

• Svar på tråden Skillnad mellan cambridge och nutrilett?
  • kobebis

helt klart CK ! Ck smakar gott medans nutrilett smakar skit.

• Jesster

Skillnaden är smaken och priset.
    Jag rekommenderar helt klart Cambridge om du väljer mellan de två. Att gå på pulverdiet kan vara ganska tufft och är pulvret nästintill oätligt så tröttnar man jäkligt fort.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Sarasvensson87

Hej! Nu har jag inte ett svar på varken cambridge eller nutrilett.. däremot kan jag vill jag tipsa dig om något som heter Noka, pulverdiet.. Otroligt gott!:) Tycker då åtminstone jag:) Finns att köpa på hälsokost butiker för 240 kronor och 15 portioner tror jag rätt exakt :) Bara ett tips :)

• Bess

Cambridge är en VLCD (very low calory diet) medan Nutrilett är LCD (low calory diet). Man får alltså i sig färre kalorier med Cambridge.

Med Cambridge dricker man 3 påsar/dag, medan med Nutrilett 5 påsar/dag.
    Nutrilett köps på Apotek eller i butik, och man måste köpa en hel stor förpackning i samma smak.
    Cambrige köps av en konsulent och man får själv välja smaker på sina påsar. Man kan alltså välja 2 påsar kakao, 4 vanilj, 2 svampsoppa. Med andra ord, så får man mer variation med Cambrige. Gillar man inte en Cambridge-smak så får man byta oöppnade påsar hos sin konsulent.

Jag har testat båda, och Cambridge är tusen gånger godare och effektivare än Nutrilett.

• chirren
    Bess skrev 2010-01-28 14:01:10 följande:
    Cambridge är en VLCD (very low calory diet) medan Nutrilett är LCD (low calory diet). Man får alltså i sig färre kalorier med Cambridge. Med Cambridge dricker man 3 påsar/dag, medan med Nutrilett 5 påsar/dag. Nutrilett köps på Apotek eller i butik, och man måste köpa en hel stor förpackning i samma smak. Cambrige köps av en konsulent och man får själv välja smaker på sina påsar. Man kan alltså välja 2 påsar kakao, 4 vanilj, 2 svampsoppa. Med andra ord, så får man mer variation med Cambrige. Gillar man inte en Cambridge-smak så får man byta oöppnade påsar hos sin konsulent. Jag har testat båda, och Cambridge är tusen gånger godare och effektivare än Nutrilett.
    På nutriletts hemsida står det att det är en VLCD, har fattat det som att det är vlcd om man får i sig mellan 400-800 kcal per dag?

Jag håller med om att cambridgen är godare men den får man ju som sagt bara äta tre ggr per dag, tycker inte att nutriletten är så äcklig som alla säger. Funderade lite på om man inte kan kombinera dessa två, man borde ju kunna ex dricka 3 nutrilettshakes + 1 cambridgeshake per dag eller varannan dag tom? Huvudsaken är att man får i sig ett visst antal kcal per dag eller?
  • citymamman

Blir man verkligen mätt på bara 3 cambridge per dag? är dom mera mättande än alla 110 kcal drycker som finns där man dricker 5 per dag?

• chirren
    citymamman skrev 2010-01-28 21:40:25 följande:
    Blir man verkligen mätt på bara 3 cambridge per dag? är dom mera mättande än alla 110 kcal drycker som finns där man dricker 5 per dag?
    Tror att det är ca 80-90 fler kcal i 5 påsar nutrilett än vad det är i 3 påsar cambridge, så jag tror inte det mättar mer egentligen men det känns som att man får äta mer iaf.
  • Bess

Konstigt nog så blir jag mättare på Cambridges 3 påsar, än på 5 påsar Nutrilett. Jag känner ingen som hellst hunger med Cambridge.

• chirren
    Bess skrev 2010-01-29 00:22:20 följande:
    Konstigt nog så blir jag mättare på Cambridges 3 påsar, än på 5 påsar Nutrilett. Jag känner ingen som hellst hunger med Cambridge.
    Jaha, har du provat båda sorterna vid olika tillfällen?
    Hamnat i ketos med båda?
  • Bess
    chirren skrev 2010-01-29 09:52:09 följande:
    Jaha, har du provat båda sorterna vid olika tillfällen?Hamnat i ketos med båda?
    Japp, jag har varit i ketos med båda. Nutrilett har jag testat många många ggr. CK använder jag just nu för första gången, och jag e mkt imponerad av både smak, viktnergång och mättnad.
Svar på tråden Skillnad mellan cambridge och nutrilett?