Minirin.. Erfarenheter?
Min son fyller 6år nu i mars. Han har blöja på natten och den är alltid överfull varje morgon.
Min son fyller 6år nu i mars. Han har blöja på natten och den är alltid överfull varje morgon.
ingen?
Kan bara rekommendera Minirin. Vår pojke har fyllt 7 år och han har i två perioder tagit Minirin. Inga biverkningar alls vad jag har märkt. Funkade nästan meddetsamma. Vi slutade med blöja och tog två tabletter innan han gick och la sig, blev ett par missar någon natt, men annars har det funkat fin fint. Men det beror väl säkert på orsaken.. I vårt fall vaknade aldrig vår pojke när han var kissig, han sov så hårt. Nu klarar han sig utan Minirin och det händer nästan aldrig olyckor.
Nu är ju detta ett tag sen men jag fick minirin när ja va liten först spray sedan tabletter, ja kunde ta dom någon gång och det funkade varje gång. Alltså jag åt de inte hemma men om jag skulle sova borta el så. Så ja behövde inte ta dom under en period för att de skulle verka eller så.
Har ni provat ringmatta? Min erfarenhet är iof att barn som kissar ner sig vaknar inte av den heller , då anledningen att de kissar ner sig är att de sover så hårt. Men man kan ju testa!
Hampus har problemet kvar å är över 6,5 år nu.. sköterskan säger att för att börja med minirin måste han va HELT olycksfri på dagen.. men vilken 6-åring råkar inte kissa ner sig nån gång ibland?
jag menar en olycka på två veckor på dagtid e väl inte jättemycket?
Hampus har problemet kvar å är över 6,5 år nu.. sköterskan säger att för att börja med minirin måste han va HELT olycksfri på dagen.. men vilken 6-åring råkar inte kissa ner sig nån gång ibland?
Jag har bara goda erfarenheter av Minirin. Funkade klockrent direkt och sedan körde vi det i omgångar och plötsligt gick det utan. Min son sover också jättehårt, så ringmatta var ingen vits. Däremot har han alltid varit helt torr dagtid. Min syster fick också Minirin, men hon kissade på sig även dagtid. Det fungerade för henne med.
Jag rek minerin nässpray och va noga med att få just minerin för det finnes en som är billigare som fungerar sämre.
Våran dotter kissar inte lika ofta ner sig nu det har bara blivit bättre.
Lycka till
Pratade med syrran precis Minirin heter det. Tycker du ska kontakta VC om det.. Hittade en gamal tråd ang..
www.familjeliv.se/Forum-3-332/m50313231.html
Lycka till =)
Hamnade visst lite fel....
Våra 2 döttrar har testat minerin utan resultat de har testat spray och tablett under tungan.
Tabletterna fick vi sluta med direkt då båda döttrarna är fisk o skaldjursallergiker och blev sjuka.
Minirin hjälpte inte alls när man flicka fick det när hon var 6 år. Hon kissade på sig i alla fall. När hon provade det igen när hon var c:a 10 år funkade det bra. Hon tog det när hon skulle sova över hos någon, eller när vi var på resa. Hon slutade av sig själv att kissa i sängen när hon var lite mer än 12 år.
Har äntligen fått minirin till min son (som nu fyller 9 i mars) det fungerar ganska bra.. Nån natt har vart våt men de är väl kanske en natt på två veckor istället för varje natt...