YayasMami skrev 2010-01-26 18:31:07 följande:
Men det är nog inte försent att försöka göra något, ring imorgon till din
BM och be om hjälp snabbt. Och så kan du vara väldigt noga med på förlossningen tex om det inte blir snitt att du säger att du vill ha snitt snabbare om det visar sig att det blir långdraget... De är nog rätt bra på att se sånt från början. Berätta gärna sen hur det går
Jag frågade BM idag vad jag har för valmöjligheter och hon sa att förr så hade hon som BM kunnat påverka ganska mycket och visat på hur dåligt jag egenligen mår över detta men idag har de ingenting alls att säga till om. de är ju jag själv som måste göra något. Jag ska fundera lite. Min man har erbjudit sig att ringa in till förlossningen och försöka förklara läget då jag vet att jag bara kommer att börja lipa och inte få fram ett vettigt ord :) men det håller nog inte.
Jag ska i alla fall rapportera hur det hela slutar. Tack för att du engagerat dig YayasMami.
Förlåt emmelie98 för att jag tagit din tråd, men du kommer såsmåning om få ett svar på hur det gick med att föda andra barnet när första förlossningen slutade med akut snitt.