• BabyJay

Dumt att köpa skor med snörning?

Hittade så fina Kavat-skor. Bruna i skinn med snörning. MEN, då kom ju tanken upp om det är dumt att ha snörning på skorna till henne (hon är 1,5 och går på dagis förresten).

Kommer man förbanna sig över dessa skosnören sedan och tycka det är skitjobbigt att behöva knyta? Kommer hon vilja/kunna knäppa skor med kardborre själv snart? Ska jag försöka hitta några med kardborreband istället?

Ja, i-landsproblem, jag vet, men jag undrar bara...

• Svar på tråden Dumt att köpa skor med snörning?
  • K med lilla E

Jag tycker kardborreband är bättre, då har hon åtminstone en chans att snart kunna ta på sig sina skor själv. Med knytning är hon ju helt lämnad i händerna på någon annan och måste ha hjälp.

• Baboll

på förskolan brukar personalen inte vara så förtjust i snörning

• BabyJay

Ja, det är väl sant... Jag blir ju bara såååå kär i vissa skor.. haha... Men man får försöka praktiskt framför fint här då...

• Lowika

Så länge hon bara ska ha skorna hemma och du ska knyta, så är det ju upp till dig om du orkar knyta.

Men, jag har inga barn än, men jobbade 1 år på dagis för ett antal år sedan. Jag svor innombords för alla knytskor på barn som inte kunde knyta. Det är ju en sak att för dig knyta ett par skor, men tänk en hel armada med dagisbarn som inte kan knyta själva där dagispersonalen ska knyta alla skor innan det är dags att komma ut. Det tar faktiskt en ganska bra extra stund. Och sen gick mist tre par skosnören upp under utevistelsen... Det var nollgradigt och blött.... ick

Jag lovade mig själv att aldrig skicka knytskor till dagis den dag det blir dags.

Barn som själva kan knyta sina skor kan ha knytskor, annars finns det massor bra skor med dragkedja, kardborre och dragskor!

• nano

Om du vill ha dem köp dem som "hemma"skor och ha andra till förskoln.

Vi hade skor med snörning som vi hade hemma i den åldern (men de fick vi). PÅ dagis gäller kardborre för enkelhetensskull, om inte annat så när man ska hämta henne så är det inte så roligt att försöka stå böjd i en trång hall och knyta dem

Svar på tråden Dumt att köpa skor med snörning?