• CissaLisa

Immunologi o missfall

Hej!
    Har haft flera missfall och undrar om någon vet någon läkare i Sverige eller Danmark som testar o behandlar fel på immunförsvaret, såsom för många mördarceller som angriper fostret.
    Har hittat gamla trådar från 2006 om Dr B Ole Christiansen, men hittar ingen fungerande webbsida till honom.
    Vill ha kontaktuppgifter till någon läkare i Sverige eller Danmark som kan hjälpa oss.

Hoppas på svar!!

• Svar på tråden Immunologi o missfall
  • hemligmamma

intressant fråga. Vid upprepade missfall tar de tester på immunologi här i Sverige.  Men det vet du säkert redan.

• Cia o krabaten

Dr Mathiesen på Helsingborgs ? lasarett håller på med upprepade mf iaf.

Danks i Sverige
    Till skillnad från många (alla) andra bryr han sig och behandlar med diverse olika preparat vad jag förstår.
  • BettanB

Tror inte att det finns någon sådan läkare i Sverige tyvärr. Letar själv med ljus och lykta efter 5 mf/ma. Har dock kontakt med Matthiesen i Helsingborg och får nu innohep (det enda han tror på och behandlar med). Ännu har det inte hjälpt, men vi hoppas ju...
    Dr B Ole Christiansen håller numera till på Rigshospitalet och har stängt sin privata mottagning vilket innebär att man måste ha remiss från sin läkare för att få komma till honom.

Sorg i BettanMansion.
  • Maggan7777
    Hej! 
    Har haft 4 mf. 
    Jag vore väldigt tacksam för tips om läkare/gynekologer i skåneregionen med erfarenhet av patienter med upprepade missfall – som tar prover utöver standardutredningen, och behandlar med trombyl, progesteron, immun-teorin, mm. Vad jag stött på hittills är läkare som inte tror på "sånt".
    Intressant om Dr B Ole. Men kan en svensk läkare ge remiss till honom? Tips om läkare som kan ge remiss till Dr B Ole mottages tacksamt!
  • Cia o krabaten
    Maggan7777 skrev 2010-03-11 23:26:41 följande:
    Testa Dr Mathiesen i Hbg då!
  • Bling1975

Jag har vänt mig till en läkare i England som arbetar just med immunologiska orsaker till upprepade missfall, och jag har ett överaktivt immunförsvar så nu får jag bland annat Humira för att lugna ner det.

I sverige finns det ingen läkare som testar för tex NKc, det enda de tror på är ju microproppar så de behandlar med blodförtunnande. Undantaget är väl sköldkörteln som också utreds och behandlas.

Stitch längtar efter Lilo
  • hemligmamma

Hej!
    Autoimmunologiska tester kan du gynekolog ta, och det finns väl en gynekologer och rematuloger som jobbar med frågan i Sverige.

• isisisis

Life Clinik i Athen kollar och behandlar också immunologin enl Alan Beer.

Svar på tråden Immunologi o missfall