• Tösen24

första barnet prematur,väntar nr 2

Hej jag födde min pojke i v 30+2.(startade med värkar) allt har gått bra och han har helatiden varit frisk. Nu väntar vi barn nr 2 och jag är i v 25. någon mer som väntar nr 2 efter prematurförlossning?

• Svar på tråden första barnet prematur,väntar nr 2
  • Tualisa

Jag fick min dotter i vecka 31+2 tillväxthämmad och vägde 1000 gram. Nu har jag fått min son och denna gång gick jag ända till vecka 36+4 . Han vägde 2500 gram och mår super bra. Lycka till!!

Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • Dalva

Min dotter föddes i vecka 30+3 (började med liten blödning och värkar). Andra gången, med sonen, gick jag en vecka över tiden!
    Lycka till!

• Tedu

Min dotter föddes i vecka 30+5 (vattnet gick). Nu väntar jag hennes syskon och är i vecka 15+1. Nästa vecka går vi på ultraljud och på specialmödravården.

Fick ni också gå på specialmödravården? Vad händer där?
  • Tualisa
    Tedu skrev 2010-03-17 09:55:00 följande:
    Min dotter föddes i vecka 30+5 (vattnet gick). Nu väntar jag hennes syskon och är i vecka 15+1. Nästa vecka går vi på ultraljud och på specialmödravården. Fick ni också gå på specialmödravården? Vad händer där?
    Jag gick på spec, mödravården från vecka 12. Dom gjorde UL var tredje vecka för vår del och jag fick blodförtunnande sprutor, för jag har proppar i moderkakan med första barnet. Dom håller nog mer koll bara.
    Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • Charli

Min dotter föddes v 25+5 pga hf och misstänkt HELLP.
    Är nu gravid i v 34+2 och än så länge ser allt bra ut =).
    Går också på spec. mödravården och tar blodförtunnande sprutor, UL har gjorts var 4:de vecka, nu mot slutet var 3:de vecka.

• Anemia

Våran dotter föddes i v 30+6, blev snittad då pga HELLP, nu väntas ett litet syskon och jag är i v 14+4 nu.
    Jag har ätit Trombyl i ett par veckor, och går på spec.mvc än så länge. I v 24 kommer de göra en ultraljudsundersökning på mina blodkärl i livmodern. Beroende på hur de ser ut går de vidare om de misstänker att lill* är tillväxthämmad.

Måste säga att jag är orolig och har idag blivit sjukskriven för foglossning

• Tedu

I vilken vecka blev du sjukskriven, Anemia? Är det spec. mvc som sjukskrev dig?

Blev ni andra också sjukskrivna?
  • Anemia

Jag blev sjukskriven igår, då var jag i v 14+4. Kan knappt gå idag.. anledningen till att specmvc sjukskrev mig var att jag ändå var där och inte kunde få en läkartid förrens nästa torsdag på vanliga mvc. Måste dock ringa vanliga mvc och få kontakt med en sjukgymnast eller nåt för idag kan jag knappt gå.. maken får hjälpa mig upp från soffan, sängen toan osv.. ingen höjdare. jag var ute och träffade en kompis på fm, men mycket tog jag inte ut mig och nu är jag nästan helt orörlig

Svar på tråden första barnet prematur,väntar nr 2