Vilda Tiger skrev 2010-01-22 22:23:19 följande:
Fiyali Självklart! Jag väntar också mitt andra barn och tror det är en andra dotter här med. Men jag vet inte, det är bara en känsla. Jag är i v 22 nu och tycker sockret har varit struligt sista två dagarna. Dags för en höjning nu antagligen. Har du märkt att du behöver en höjning var tredje vecka? Det stämde rätt bra då jag väntade Lyckeli och
bm sa att barnet har en tillväxtperiod var tredje vecka ungefär.
Det har jag faktiskt inte tänkt på! Ska börja skriva upp nu bara för att ha lite koll :) Däremot händer det allt oftare att jag får ta en högre dos än ordinerat tyvärr. När de tär frukost så äter jag gärna lite filmjölk med banan, och lite c vitamin juice, men det gillas uppenbarligen inte av kroppen!
Vilka doser ligger du på?
Nu åkte jag på långinsulinet både morgon och kväll också vilket jag inte alls gillar eftersom jag hatar att sticka i benet!
Vilket härligt namn din stora tjej har!
HAr ni tänkt på namn till den lilla/lille? Jadu jag kunde inte direkt undgå att se att där faktiskt inte fanns något de senaste ultraljuden. Dessutom var det lite för likt min dotter för att vara en pojke så jag väntar garanterat en tjej :)
Är det olika rutin på ultraljud/blodprov/flöde etc på olika sjukhus eller är det något som gäller överallt?