• Emmylou

Lyckat syskonförsök med ÄD?

Hej! Vi har en son efter en lyckad första ÄD på KS. Vi har ett embryo i frysen. Än så länge är han bara 6 månader, men det har tagit många år att komma hit så jag fortsätter planera så gott det går i förväg. Om vi inte lyckas med det frysta kommer vi förmodligen satsa på en privat ÄD utomlands.

Någon som har flera barn efter ÄD? Hur många behandlingar krävdes?
    Någon som vet var jag kan hitta statistik ang chansen att lyckas med ÄD en andra gång?

Tack!

• Svar på tråden Lyckat syskonförsök med ÄD?
  • Bette

Hej Emmy,

Till mig sade de att chanserna att bli gravid är 60-70% i Riga vilket är mycket bra, de var mycket bra där kan verkligen rekommendera AVA kliniken i Riga. Vet inte om vi kommer satsa på något syskonförsök i sådana fall så blir det längre fram om några år.

Bette

• Emmylou

Tack vännen

Vi har funderingar på AVA i Åbo, mest pga av att jag är halv-finne själv & har starka kopplingar dit.

• nesistas

Hej Emmylou!
    Grattis till sonen! Vi har också en mirakelpojke, snart 2 år tack vare ÄD. Är oändligt lycklig och tacksam över vår fina fina kille men funderar också mycket och längtar efter syskon... Vi har två eskimåer i frysen, och jag undrar hur stor chans vi har att lyckas med dem. Puffar för din tråd, vore jätteintressant att höra hur andra FL-systrar gjort för att lyckas med syskonförsök till sina guldklimpar.
    kram Bobi

• Emmylou

Hej Bobi!

Ja, det är helt underbart att vi äntligen fått våra efterlängtade guldklimpar  
    Jag tycker att älsklingen är värd syskon också. Får själv så mkt tillbaka av mina 2 bröder, vill inte att min son ska gå misste om syskonkärlek & någon att gnabbas med ibland förstås.. Kram!

• amn

Hej,  

vi har en dotter född våren 2006 (ÄD Tammerfors) och fick ägg till frysen.
    Redan i oktober samma år gjorde vi FET och resultatet blev sonen född försommaren 2007.

Vi resonerade som så att vi kör igen på i ett tidigt stadium eftersom min kropp "minns" graviditeten och det fastnar kanske lättare då???

Sen beror det på hur länge man ammar förståss och när mensen kommer tillbaka.
    Amningen med dotter upphörde efter 2 månader medan pojken ammades i 1,5 år.

För oss föll allt på plats plötsligt - vi är så tacksamma och lyckliga.
    Det är en fröjd att se dem gå in på dagis hand i hand och vi saknar dom ända tills vi ska hämta dom igen.

amn

• sodkt

amn, tack för dina rader, det ger ju hopp till oss andra! Jag går också på AVA Tammerfors, som är en bra klinik. Har gjort 1 ÄD och 1 FET, hoppas nu på FET nr 2.

Låter så enkelt när du skriver,,,, och vilken lycka att se dessa två syskon gå hand i hand till dagis! Vore fantastiskt att uppleva detta du skriver om!

Jag träffade en finsk kvinna på AVA  Tammerfors, som gjorde hennes första FET, de hade fått en son på sitt ET och hoppades nu få ett syskon, de hade ett antal embryon kvar i frysen.

Ha de gott!

• Emmylou
    amn skrev 2010-01-26 04:38:43 följande:
    Hej,         vi har en dotter född våren 2006 (ÄD Tammerfors) och fick ägg till frysen.Redan i oktober samma år gjorde vi FET och resultatet blev sonen född försommaren 2007. Vi resonerade som så att vi kör igen på i ett tidigt stadium eftersom min kropp "minns" graviditeten och det fastnar kanske lättare då???Sen beror det på hur länge man ammar förståss och när mensen kommer tillbaka.Amningen med dotter upphörde efter 2 månader medan pojken ammades i 1,5 år.För oss föll allt på plats plötsligt - vi är så tacksamma och lyckliga.Det är en fröjd att se dem gå in på dagis hand i hand och vi saknar dom ända tills vi ska hämta dom igen.amn
    Tack för svar & din positiva berättelse! Vilken jackpot!!
    sodkt skrev 2010-01-26 06:00:53 följande:
    amn, tack för dina rader, det ger ju hopp till oss andra! Jag går också på AVA Tammerfors, som är en bra klinik. Har gjort 1 ÄD och 1 FET, hoppas nu på FET nr 2.Låter så enkelt när du skriver,,,, och vilken lycka att se dessa två syskon gå hand i hand till dagis! Vore fantastiskt att uppleva detta du skriver om!Jag träffade en finsk kvinna på AVA  Tammerfors, som gjorde hennes första FET, de hade fått en son på sitt ET och hoppades nu få ett syskon, de hade ett antal embryon kvar i frysen. Ha de gott!
    Varmt lycka till! Hoppas du får din efterlängtade lilla.
  • Gottisen

Vi har en son född -06 som kom till på sjunde ÄD försöket, hade ett embryo kvar i frysen som vi tinade -07 med det tog sig inte alls.
    Nu har vi gjort ÄD i EGV Riga och väntar tvillingar efter första försöket där. Är nu v. 25 : )

• nilisen

Hej tjejer!

Underbart att ta del av ovan berättelser. Vi har en son tack vare ÄD. Vi lyckades på tredje försöket på Sahlgrenska. Han är det bästa som finns :). Vi vill oxå ge lilleman ett syskon. Vi hade två eskimåer kvar i frysen. Hösten-09 körde vi på igen. Det ena ägget klarade inte upptiningen men vi fick ett fint tillbaks men dessvärre blev det ingen graviditet :(. Så där stod man på ruta ett igen! Sörjde mycket att det inte blev ett syskon med samma donator. Men vi har nu orkat ta nya tag och åker nu i mitten av februari till en klinik i Cypern, så fortsättning lär följa................

Kram Nilla

• Emmylou
    Gottisen skrev 2010-01-27 16:33:51 följande:
    Vi har en son född -06 som kom till på sjunde ÄD försöket, hade ett embryo kvar i frysen som vi tinade -07 med det tog sig inte alls.Nu har vi gjort ÄD i EGV Riga och väntar tvillingar efter första försöket där. Är nu v. 25 : )
    Grattis till de 2 små i magen & sonen förstås, vilken kamp att göra så många ÄD! Vi gjorde iofs många IVF med egna skruttägg innan, men fick en son efter första ÄD
    nilisen skrev 2010-01-27 19:59:11 följande:
    Hej tjejer!Underbart att ta del av ovan berättelser. Vi har en son tack vare ÄD. Vi lyckades på tredje försöket på Sahlgrenska. Han är det bästa som finns :). Vi vill oxå ge lilleman ett syskon. Vi hade två eskimåer kvar i frysen. Hösten-09 körde vi på igen. Det ena ägget klarade inte upptiningen men vi fick ett fint tillbaks men dessvärre blev det ingen graviditet :(. Så där stod man på ruta ett igen! Sörjde mycket att det inte blev ett syskon med samma donator. Men vi har nu orkat ta nya tag och åker nu i mitten av februari till en klinik i Cypern, så fortsättning lär följa................Kram Nilla
    Förstår att det blir en sorg när man inte får syskon med hjälp av samma donator. Jag har redan tänkt mycket på det. Spännade med nya tag i Cypern! Vilken klink om jag får fråga & varför valde ni just Cypern? Varmt Lycka Till! Kram
Svar på tråden Lyckat syskonförsök med ÄD?