• Ida04Emma06Thea09

Vart finns det ytterkläder till prematurbebis?

Jag har precis fått min tredje prematurbebis och dom andra två har fått komma hem på våren/sommaren men denna bebis kommer få komma hem nu i slutet av februari eller början av mars då är det ju ganska kallt och nu vill jag köpa en ytteroverall i stl 40 lr 44 vart hittar man det??? Har sökt på google men hittar bara vanliga prematurkläder  inga ytterkläder
  • Svar på tråden Vart finns det ytterkläder till prematurbebis?
  • knäppisen

laredoute har haft små overaller förr i alla fall. Jag hade en därifrån till sonen som också var en pyttis när han kom hem.

• viseversa

Men det gör väl inget om den är för stor.? jag menar bebisen är ju ändå inte så rörlig och ligger mest och sover. och är det bylsigt så håller man värmen bättre! och köper du en i st 50 så kan han/hon ju ha den längre. st 40/44 borde bebisen växa ur ganska snart!

• Ida04Emma06Thea09

Min bebis är väldigt liten och kort så jag vet inte vad jag ska ha på henne i bilstolen sen.. Så jag är i behov av en overall i stl 44 iaf, hon väger 1300g nu och det är inte länge kvar tills hon får komm hem på permis så jag känner lite panik nu när jag inte hittar nånstans.

• viseversa

fast kan du inte ha vanliga kläder på henne i bilbarnstolen och sen bädda in henne i en filt då?

• gosnosens mamma

www.pytteliten.net/

Var inne och kollade där precis, och de hade en ulldress under prematurkläder! Tror att det var ett ytterplagg! Var ganska dyr 549 kr!

Babyproffsen kan vara värt att kolla på också! :)

• KatjaKaj

Om du kan hitta någon butik som säljer Name its kläder så kan du nog ha tur att hitta något.
    Jag har själv köpt mycket prematurkläder av dom och det är i storlekarna du letar efter.

Name it Preborn heter märket då.
    Jag köpte själv en tjock jacka till min dotter när vi skulle hem från sjukhuset hon vägde då 2 kg och en 50 var alldeles förliten till henne.
    Så storlekarna är små.

Annars hittar jag bara dessa två den översta är fin men dock jätte dyr.

http://www.barnlycka.se/sv/artiklar/barnklader/prematur/ullfleece-overall-prematur.html

http://www.smaknyten.se/butik/preemie-sparkdraekt-frotte-ljusblaa-p-522.html

Lycka till.

• Magda73

Jag kom hem med en straxt under 2 kg och jag använde storlek 50. Bara benen och armarna "säras" så att babyn får plats i bilstolen så ordnar det sig! Sedan ligger de ju mest i sjal eller vagn. Storlek 50 är ju billigare än "prematurkläderna", iallafall de jag kikade på då det begav sig för oss. Så jag rekommenderar som viseversa storlek 50. 

Annonsera här på Fl under köp- och sälj eller kolla Tradera. Även de små växer snabbt så köp hellre för stort så slipper du köpa fler overaller. Är mitt tips iallafall. Sedan får du givetvis göra vad du vill med dina pengar
    Och du. Grattis till hemgång! Antar att er resa varit lika vidrig som för många av oss andra. Prematurbarn kan vara...påfrestande Och du vågade dig på tre :-O
    Blogg: magda.nu
  • Ida04Emma06Thea09
    Magda73 skrev 2010-01-21 21:00:08 följande:
    Jag kom hem med en straxt under 2 kg och jag använde storlek 50. Bara benen och armarna "säras" så att babyn får plats i bilstolen så ordnar det sig! Sedan ligger de ju mest i sjal eller vagn. Storlek 50 är ju billigare än "prematurkläderna", iallafall de jag kikade på då det begav sig för oss. Så jag rekommenderar som viseversa storlek 50.  Annonsera här på Fl under köp- och sälj eller kolla Tradera. Även de små växer snabbt så köp hellre för stort så slipper du köpa fler overaller. Är mitt tips iallafall. Sedan får du givetvis göra vad du vill med dina pengar Och du. Grattis till hemgång! Antar att er resa varit lika vidrig som för många av oss andra. Prematurbarn kan vara...påfrestande Och du vågade dig på tre :-O
    Ja än är vi inte på väg hem men om ca 2-3v så är vi nog hemma på permis, men min lillskrutta växer ganska långsamt så därför ville jag helst hitta nått i stl 44 men i värsta fall får stl50 gå, såna overaller har jag ju kvar sen dom äldre tjejerna.

Ja du jag vågade mej på ett sista försök och även denna gången hamnade jag på neo..
    Men nu har jag varit där tillräckligt så nu har jag bestämt att det blir inga fler barn, varken vågar eller orkar
Svar på tråden Vart finns det ytterkläder till prematurbebis?