• Fatima89

någon som såg :den sköra tråden:

var det någon här inne som såg på dokumentären Den sköra tråden?

jag satt och titta på den natten till igår kl 02:20. och ni skall veta att tårarna rann hela tiden, tror att det är minnen som väcks till liv. även om man genom gått igenom det, men att man inte hade "tid" att vara ledsen just då. utan att det kom nu istället

för er som inte sett den här kan ni se den på datan.

http://svtplay.se/v/1842012/dokumentarfilm/den_skora_traden

• Svar på tråden någon som såg :den sköra tråden:
  • lolo21
    Fatima89 skrev 2010-01-20 11:10:03 följande:
    var det någon här inne som såg på dokumentären Den sköra tråden?jag satt och titta på den natten till igår kl 02:20. och ni skall veta att tårarna rann hela tiden, tror att det är minnen som väcks till liv. även om man genom gått igenom det, men att man inte hade "tid" att vara ledsen just då. utan att det kom nu iställetför er som inte sett den här kan ni se den på datan.svtplay.se/v/1842012/dokumentarfilm/den_skora...
    Jag såg dokumentären, och gud vad jag grät. Den lille gossen som blev en ängel hade samma namn som en annan ängel vi känner, en i min föräldragrupp, så det blev väldigt känslosamt. Har vart mkt sjuka barn runt oss som inte klarat sig, så det kanske inte var så klokt att se dokumentären just nu.
    Men å andra sidan är det skönt att få det ur sig.

Superbra dokumentär, otroligt stark.
  • SaraahM

Jag fick den länken av en annan prematur mamma . Jag grät jätte mkt under hela filmen . Var helt sjukt att få uppleva dom dr känslorna igen .. När ma nfår komma ner å klappa på kuvösen , få hålla i sin lilla . Alla pipande maskiner osv.
    Hemskt ! .

• mina12

Jag såg den också. Vet inte om jag ångrar det eller ej. Dokumentären i sig var väldigt bra, men mycket kom upp till ytan igen och jag har tänkt på de barnen och föräldrarna så himla mycket efteråt - det kunde lika gärna ha varit vår familj som förlorat sitt barn, så som det skedde i dokumentären. Jag önskar ingen annan att behöva få ett extremt för tidigt fött barn. Det var väldigt starkt gjort av dem som ställde upp och gjorde programmet.

• Therese33

Jag såg en stund men då vi förlorat ena tvillingen så var det för tungt för mig att fortsätta se och så tyckte jag att den bara rev upp gamla sår..

• Tösen24

Jag såg halva sen kände jag att jag inte ville se mer. Har en pojke som föddes i v 30 och var fullt frisk nu är jag i v 25 och börjar bli lite nervös över hur det ska gå denna gången. Kände att jag inte ville titta på detta program föränn jag passerat v 30 då känner jag mig helt lugn.

Vi fick veta när min son föddes att efter v 28 är det sällan det blir några problem så nu har jag börjat nerräkningen :)

• Rosenskära

Starkt av föräldrarna att ställa upp i den. Jag grät hela tiden, min sambo med. Vi är gravida i vecka 30 och att se de små barnen kämpa för livet var otroligt jobbigt. Jag slutade upp en del att gnälla över hur jobbigt det är att vara gravid efter att ha sett den. Jag är tacksam för varje dag pyret stannar kvar i magen.

• sofieh1

jag såg också dokumentären och satt och grät floder och det är så som många andra utav er har skrivit att man känner igen sig...usch det var verkligen en jobbig tid när man låg på sjukhuset det är ingen som kan förstå det om man inte har varit med om det själv......åh det värsta jag och min sambo visst var när personer sa till oss att det kommer gå bra med era pojkar ska ni se men hur i he***te visst dom det när inte ens läkarna visst det....men dom menade ju inget illa men ändå....men nu har vi två friska barn på 15 mån som går omkring och busar förfullt:)

• iser

Det var en bra dokumentär och jag satt och snyffta hela tiden. Min dotter föddes inte prematurt men vi fick ligga på neo/intensiven i flera veckor så miljön är dessvärre bekant. Det som slog mig och som läkaren även nämnde är hur jä*la starka människor är. I den situationen då man inte vet om man kommer förlora sitt barn eller inte. Eller hur barnet kommer att må om det överlever. Att man då och där klarar av det som förälder är otroligt.

• Proletariatet

Puffar lite då "Den sköra tråden" sänds igen ikväll klockan 20.00 i SVT2.
    Jag rekommenderar alla att se den!

• ISSEN

Neej!! Missade! Är själv i v 31 och kommer föda närsom, vill ju verkligen se! Nån som vet om det kommer gå i repris?

• Thegran
    ISSEN skrev 2011-06-12 22:19:17 följande:
    Neej!! Missade! Är själv i v 31 och kommer föda närsom, vill ju verkligen se! Nån som vet om det kommer gå i repris?
    det kommer det, men minns inte när. kolla på tv.nu, det stod iaf ett par datum när det sänds i repris.
  • tummeliten

min kropp hamnade på neo åter igen med alla frutansvärda känslor.min lilla flicka föddes i vecka 24 precis som tvilingarna gjorde..att gråta så häftigt som jag gjort under filmen har jag inte gjort sedan allt var kaos för 9 mån sen.. och mitt i filmen så fick jag slita upp min dotter åter igen med att hon gjort dykar reflexen och inte fick luft då brast allt och jag ill tjöt...

• tvåbarnsmor89

Någon som vet vart jag kan få tag på alla delar?
    har bara hittat en som är tillgänglig skulle vilja se alla...

Svar på tråden någon som såg :den sköra tråden: