• pinstripe

Linda magen?

Hejsan, Tänkte kolla om det är någon här som Linda sin mage efter förlossningen för att den skulle dra ihop sig fortare.
    Funkar det?
    vad är de för linda man ska använda?
    Jag väntar mitt andra barn på mycket kort tid och skulle vara glad för lite tips hur man får bort överflödig mage efter förlossningen. {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Linda magen?
  • lokisse

det hjälper inte för att bli av med mage det kan vara skönt dom första dagarna för att det stöder men man bör inte linda efter som man maste bygga upp dom stödjande musklerna igen.

Difficile est saturam non scribere
  • pinstripe
    lokisse skrev 2010-01-18 10:57:21 följande:
    det hjälper inte för att bli av med mage det kan vara skönt dom första dagarna för att det stöder men man bör inte linda efter som man maste bygga upp dom stödjande musklerna igen.
    Jo men jag har hört att om man lindar magen spänner man dom innersta musklerna automatiskt och på så vis tränar upp dom, är detta fel tro?
  • lokisse
    pinstripe skrev 2010-01-18 11:01:49 följande:
    Jo men jag har hört att om man lindar magen spänner man dom innersta musklerna automatiskt och på så vis tränar upp dom, är detta fel tro?
    ja det är fel. det funkar precis som med en koresett. du spänner inte livmodern utan du slapnar av för att nagot annat haller späningen at dig.
    Difficile est saturam non scribere
  • Fru R

Jag hade det. Det finns speciella lindor att köpa. Det hjälper i den meningen att det håller uppe och inne all slapp hud och på så sätt drar det ihop sig lättare. Jag var väldigt nöjd och kommer att ha det nästa gång också! Men jag kan tänka mig att det beror på kroppen, alla är olika!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • pinstripe
    Fru R skrev 2010-01-18 11:08:04 följande:
    Jag hade det. Det finns speciella lindor att köpa. Det hjälper i den meningen att det håller uppe och inne all slapp hud och på så sätt drar det ihop sig lättare. Jag var väldigt nöjd och kommer att ha det nästa gång också! Men jag kan tänka mig att det beror på kroppen, alla är olika!
    Oki, vart köpte du den lindan och hur mycket kostar en sån?
  • snartfaster
    lokisse skrev 2010-01-18 11:06:07 följande:
    ja det är fel. det funkar precis som med en koresett. du spänner inte livmodern utan du slapnar av för att nagot annat haller späningen at dig.
    var det därför de wslutade att linda mammors magar på bb? min mamam fick magen lindad när hon födde min bror 68 men inte när hon födde mig 82, vilket hon tyckte var synd, för det var så skönt med stödet sa hon.
Svar på tråden Linda magen?