Någon som har erfarenheter av Aurora på NÄL
Hej
Tänkte bara hör om ngn vill dela med sig om Aurora-folket på NÄL, hur var de och gick allt bra när du/ni fick gå hos dem? Blev det som ni hade tänkt kring förlossning/ snitt?
Hej
Tänkte bara hör om ngn vill dela med sig om Aurora-folket på NÄL, hur var de och gick allt bra när du/ni fick gå hos dem? Blev det som ni hade tänkt kring förlossning/ snitt?
Puffar lite.
Jag träffade en aurora på Näl när jag var gravid. Har tyvärr inte mycket positivt att säga, men samtidigt har jag svårt att öppna mig för folk om min rädsla så var väl mitt fel oxå och när jag väl sa nåt så slätade hon över det. Men det jag var nöjd med var att jag fick kolla på förlossningen och i ett rum där och hon gick igenom det mesta där, då hade jag kolla på det iaf.
Sen var det en fördel att det stod i min journal den dagen det var dags.
Men har du rädsla så tycker jag du ska åka dit, det behöver ju inte bli samma för dig som för mig!
Jag har mycket positiva erfarenheter av aurorasamtal på NÄL. En lugn och sansad barnmorska som tog sej god tid för mej och som ringde upp mej och jag kände att hon lyssnade på mej. Hon jobbade inte när vi kom till förlossningen men hälsade på oss på BB. Vi hade även kontakt vid något tillfälle efteråt.
Hon dokumenterade det vi pratade om och det fanns i min journal. Jag upplevde att all personal som klev över tröskeln på vårt förlossningsrum var väl pålästa och det var en stor trygghet!
Jag var faktiskt och pratade med en aurorabarnmorska i går. kändes märkligt och stundtals vet jag inte vad jag tyckte om det. Ska träffas igen och gå igenom den förra förlossningen och sen träffas i en förlossningssal. gå igenom ställningar och sånt som jag kan ha hjälp av nu när jag ska försöka andra gången. Det känns faktiskt bra just den delen. Är man rädd så kan det ju inte skada. Bra att det sen står i journalen så att de tänker på det när man väl är där.
Jag fick akut kejsarsnitt förra gången efter flera dygns arbete och sugklockaförsök. vill testa igen att föda normalt men det skrämmer mig. Hon jag pratade med gav mig ett bättre självförtroende. Har kännt mig misslyckad som inte klarade av det sist. det handlar nog mycket om att prata med rätt person, som kan känna efter hur just du är.