hjälp mig
Fick reda på idag att min dotter på 14 år blir mobbad, hon vill inte gå till skolan och frågade mig idag om hon inte kunde få hemundervisning....
Fick reda på idag att min dotter på 14 år blir mobbad, hon vill inte gå till skolan och frågade mig idag om hon inte kunde få hemundervisning....
puffar upp tråden
Finns de ingen som varit med m liknande som kan hjälpa mig?
Prata med skolan i första hand (var själv mobbad.. mamma visste men gjorde inget, samma med min far..)
Håll henne hemma ett tag och försök lösa situationen? Har ni iga mer skolor i närheten? Hon kanske kan byta? Få komma till ny miljö och nya människor?
De finns bara 1 skola här i våran kommun, närmaste är i tanum annars.
ett barn som är mobbat ska egentligen inte behöva flytta på sig men tror att det är jobbigt för ett barn att behöva gå igenom det där med att berätta för lärare och andra om att man är mobbad. ofta tror man att det är man själv det är fel på. och det är nog så jobbigt att behöva berätta för sina föräldrar. jag själv berättade aldrig för mina föräldrar. än idag sjämms jag över att jag varit utfryst och mobbad och inte ens min sambo vet om det även om jag tror att han misstänker det då jag alltid haft så få vänner
Pratade med skolan idag och de lät väldigt bra för de blev fart på dom direkt, dom tyckte att jag kunde hålla min dotter hemma tills deras handlingsplan va färdig om min dotter önskade de.