• Mamma86

Hannebergs förskola i solna?

Någon som har erfarenhet eller hört nåt om den?
    Alltså min son har blivit erbjuden plats på hannebergs förskoa..han kommer vara 2år och 4mån gammal när han börjar..då på en avd med barn mellan 1-3år..
    MEN de blir med honom 18st!!!! i gruppen.. känns så många på 3 pedagoger..

Jag vet inte, men har någon här erfarenhet av den förskolan? Eller erfarenhet överlag med så stor grupp på 3 pedagoger?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hannebergs förskola i solna?
  • Hemmaföräldern

Den ha inte så bra rykte...... vet många föräldrar som tagit sina barn därifrån. Har du tittat på om det finns plats hos dagmamma istället?

• Mamma86

Ojj..är det sant? vet du varför de har tagit sina barn därifrån?

• Hemmaföräldern

Ja men det är känsligt. Det jag vet är att barngrupperna är stora, personalen få och oengagerad, många vikarier också. De gör aldrig utflykter. Det händer olyckor och barn har skadats..... så att föräldrar fått uppsöka akuten. Personalen hade ingen aning om vad som hänt utan lämnade ut barnet med en spydig kommentar om att det varit gnälligt men som sagt föräldrarna fick åka till akuten..... Barn har farit så illa att de fått beteendestörningar men det har blivit bra när de kommit därifrån. Du kanske ska prata med förskolechefen och kolla om det finns anmälningar som berättar. Tyvärr är föräldrar ofta dåliga på att gå vidare och göra anmälan.

• Mamma86

Oj okej! Men när var detta?
    Jag vet att de gjorde en omorganisering i augusti + att jag har hört att de hade "dåligt rykte" tidigare...
    Beteendestörningar? På vilket sätt då?

Tack för dina svar!

• Mamman1992

Aldrig varit med eller hört om att ett barn skadat sig. Utflykter genomförs både för äldre och yngre barn. 
    Har hört flera föräldrar som har kvar sina barn trots att de flyttat från närområdet för att de trivs bra. Även väldigt trevlig ?föräldracomunity?. 

Svar på tråden Hannebergs förskola i solna?