• Flickan90

Varför så dyr tv-licens?

Ska det verkligen vara såhär? Nu fick vi ännu en fet räkning! Staten skulle väl inte få gå i vinst med tv- och radiolicensen, ändå blir överskottet bara större och större!
    Skulle inte avgiften sänkas? Det enda jag har märkt är att den höjts! Hur långt ska det få gå? Ska vi sitta här och bara se på när de stjäl våra pengar?
    Jag förstår varför folk väljer att smita ifrån tv-avgiften!

• Svar på tråden Varför så dyr tv-licens?
  • Frontline
    Flickan90 skrev 2010-01-17 00:24:45 följande:
    Ska vi sitta här och bara se på när de stjäl våra pengar? Jag förstår varför folk väljer att smita ifrån tv-avgiften!
    Tyvärr är vi svenskar ett jefligt fegt folk som bara jamsar med och låter oss hunsas hela tiden, ingen varken orkar eller vill bry sig...

Vill själv inte betala skiten men sen jag träffade min nuvarande fru för många år sen så har vi gjort det för hon ville att vi skulle göra rätt för oss..
  • Flickan90
    Frontline skrev 2010-01-17 00:27:32 följande:
    Tyvärr är vi svenskar ett jefligt fegt folk som bara jamsar med och låter oss hunsas hela tiden, ingen varken orkar eller vill bry sig...Vill själv inte betala skiten men sen jag träffade min nuvarande fru för många år sen så har vi gjort det för hon ville att vi skulle göra rätt för oss..
    Måste nog hålla med lite i ditt inlägg faktiskt! Fattar inte att inget görs för att rätta till detta! Samma här, betalade den för att "göra rätt för oss" men för varje räkning som kommer så ångrar man sig mer och mer!
  • Frontline

Ser aldrig på dessa kanaler alls utan det jag vill se och missar finns på nätet...
    Kollar nog inte mer en max 15 timmar om året på svt och lyssnar kanske lika många timmar på radion och då endast nyheter...

• Flickan90
    Frontline skrev 2010-01-17 00:34:49 följande:
    Ser aldrig på dessa kanaler alls utan det jag vill se och missar finns på nätet...Kollar nog inte mer en max 15 timmar om året på svt och lyssnar kanske lika många timmar på radion och då endast nyheter...
    Samma här! Fast jag lyssnar på radion i bilen och på jobbet. men tycker ändå att avgiften är hög och att man ska kunna välja om man vill ha tiollgång-och betala, eller Inte ha tillgång- och Inte betala! som att man själv väljer om man vill ha parabol och betalar då för det!
  • Frontline

Hade jag inte bott i hus och våran stora tv syns från gatan hur bra som helst så hade jag ringt och sagt upp det på stört...
    Bästa vore ju om svt gjorde som dom andra kanalerna att man får välja om man vill ha eller inte..

Men istället startar dom tjänsten SVT-Play på internet så att alla som har en dator är skyldiga att betala för skiten...

• Flickan90
    Frontline skrev 2010-01-17 00:46:52 följande:
    Hade jag inte bott i hus och våran stora tv syns från gatan hur bra som helst så hade jag ringt och sagt upp det på stört...Bästa vore ju om svt gjorde som dom andra kanalerna att man får välja om man vill ha eller inte..Men istället startar dom tjänsten SVT-Play på internet så att alla som har en dator är skyldiga att betala för skiten...
    Samma här!(igen)
    Jag kan betala varje gång jag vill se något program på svt-play istället!
    Usch! Jag blir så oerhört irriterad!
  • antispantis

avgiften är hög pga att halva svenska folket vägrar betala och göra rätt för sig och då får vi alla andra betala för dem med. Jag skulle helst inte vilja betala, men men

• Trollet Ludenben
    antispantis skrev 2010-01-17 07:54:01 följande:
    avgiften är hög pga att halva svenska folket vägrar betala och göra rätt för sig och då får vi alla andra betala för dem med. Jag skulle helst inte vilja betala, men men
    knappast skulle de sänka om alla andra betalar. Det är en myt och de skulle aldrig driva igenom det att sänka avgiften om de fick in den jävla skitavgiften från alla. Fattar inte att folk går på det där.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • MissMurrig

Jag tycker det ska vara frivilligt, sen får de gärna stäna av svt och p-radion för oss, tittar/lyssnar aldrig på dem ändå. Har set på 3 tv-program där de senste 3 åren, Kalle Ankas jul... Jag betalar redan höga avgifter till ComHem för att se på de kanaler jag faktiskt vill ha.. Helt sjukt att man ska behöva betala för sånt man inte vill ha. Tänk om någon kom och sa:

"Här är din dagstidning, det blir 200kr/månad"
     "Men jag vill inte ha någon dagstidning"
     "Nähe, men nu är det bestämt att alla ska ha det och betala för det, så betala nu!"
    Inte helt logiskt, men det är ju så det är nu.
  • Corpset

Jag tycker SVT/SR/Barnkanalen etc ska bli betalkanaler. Sen kan jag skratta gott åt alla som hävdade att de minnsann inte tittade/lyssnade på de kanalerna när de aldrig mer får se Bolibompa, Melodifestivalen, På spåret eller reklamfria filmer.

Själv ser jag fram emot när Kunskapskaalen börjar sända hela dagarna.
Svar på tråden Varför så dyr tv-licens?