• ignatovich

Sista-minuten tips?

Tjena allapappor/blivande pappor! Ca 3 veckor (?) till planerad födsel av vårt barn. Finns det någon pappa som har något sistaminuten tips så här inför vårt första barn?

• Svar på tråden Sista-minuten tips?
  • essarf

Just go for it.
    Sitter själv och väntar här any day now.. !

May the force be with you

• TheDevil

Jag skulle vilja säga att ta det lugnt och stressa inte upp dig när det är dags. Lycka till från en trebarns pappa

• essarf

Nu är det nog snart dags att åka in. Kanske någon timme kvar. Shit! Detta blir nervöst!! :)

• ignatovich
    Bubbe skrev 2010-01-19 22:36:44 följande:
    Hur gick det?
    Nu är det nära. En första liten varning redan i tisdags. Värkar hos frugan, så jag fick köra iväg från middagsfest på jobbet o köra 5 mil hem i snöstormen, och sedan 5 mil till förlossningen. Dock visade det sig att det var långt kvar enligt barnmorskan så det var bara att köra hemåt igen. Gick bra tills vi var på gatan utanför huset, då vi körde fast. bara att börja skotta loss bilen kl. 01.00 på natten. Vår lille/lilla var beräknad till i lördags men än har vår bebis inte kommit, Dock har frugan lite sammandragningar och ont i ryggen så det är nog ganska nära.
  • Sjuksköterskepappa
    ignatovich skrev 2010-02-08 18:40:52 följande:
    Nu är det nära. En första liten varning redan i tisdags. Värkar hos frugan, så jag fick köra iväg från middagsfest på jobbet o köra 5 mil hem i snöstormen, och sedan 5 mil till förlossningen. Dock visade det sig att det var långt kvar enligt barnmorskan så det var bara att köra hemåt igen. Gick bra tills vi var på gatan utanför huset, då vi körde fast. bara att börja skotta loss bilen kl. 01.00 på natten. Vår lille/lilla var beräknad till i lördags men än har vår bebis inte kommit, Dock har frugan lite sammandragningar och ont i ryggen så det är nog ganska nära.
    Var inte så säker på att det är så nära. Min fru har haft sammandragningar/värkar och ont i ryggen i över två veckor utan att det hänt något. Nu har vi tid imorgon för igångsättning ska bli skönt att slippa vara på helspänn hela tiden.
  • ignatovich
    Sjuksköterskepappa skrev 2010-02-14 16:34:56 följande:
    Var inte så säker på att det är så nära. Min fru har haft sammandragningar/värkar och ont i ryggen i över två veckor utan att det hänt något. Nu har vi tid imorgon för igångsättning ska bli skönt att slippa vara på helspänn hela tiden.
    Ja imorgon är det 3 veckor sedan man blev stolt far till en liten tös som ska heta Maja! Hon föddes genom urakut kejsarsnitt så man hann inte bli nervös. Dock fick hon lunginflammation direkt så vi var tvungna att ligga kvar på bb 1 vecka. Nu är vi dock hemma och allt börjar återgå till vardag. Ska börja jobba igen på tisdag, men det är ju inte lika kul.
  • Nelson80

grattis till tösen. vår lilla tös blir snart sju månader. hon föddes också genom akut kejsarsnitt. jag blev nog lite nervös eftersom jag aldrig riktigt visste vad som hände. men allt gick bra och mamma och barn återhämtade sig snabbt. hem från bb efter 3 dagar. lycka till!

• ignatovich
    Nelson80 skrev 2010-03-06 21:10:35 följande:
    grattis till tösen. vår lilla tös blir snart sju månader. hon föddes också genom akut kejsarsnitt. jag blev nog lite nervös eftersom jag aldrig riktigt visste vad som hände. men allt gick bra och mamma och barn återhämtade sig snabbt. hem från bb efter 3 dagar. lycka till!
    Tack så mycket!
Svar på tråden Sista-minuten tips?