• Åm02o04

"sidenlakan el. pyjamas"

Har nyss fått konstaterat foglossning. Är i vecka 24.
    Bm rekommenderade att jag skulle ha "silkiga" lakan, typ siden eller sidenpyjamas.

Har kollat runt lite men hittar inget. Lakanen ska tydligen vara i polyester, samma då med pyjamasen, mest polyester.
    Någon som vet vart jag kan få tag i det?

/Åsa

• Svar på tråden "sidenlakan el. pyjamas"
  • 1111111

Varför har hon rekommenderat det? Är nyfiken eftersom jag har så ont av foglossning, är i v 20 och har känt av den sedan v 11. Desperat efter saker som lindrar.

• nurken
    1111111 skrev 2010-01-17 01:38:23 följande:
    Varför har hon rekommenderat det? Är nyfiken eftersom jag har så ont av foglossning, är i v 20 och har känt av den sedan v 11. Desperat efter saker som lindrar.
    Jag blev rekomenderad det för att det inte "fastnar" På kroppen när man rör sig. Det funkade sådär. Det blir fruktansvärt varmt! Syntet andas ju inte. Klädda av mig och sov naken istället. Inga kläder som fastnar och är i vägen och lagom varmt. Så testa det innan du köper nya sängkläder. 
  • Froggis76

jag fick också det tipset. men som sagt så blir det väldigt varmt. Använde ett silkesnattlinne, samt sidenlakan då det var så mycket lättare att snurra runt i sängen utan att man behövde vakna för att det gjorde för ont.

• mimspims

tyget ni pratar om heter satin och jysk brukar ha satinlakan och satinpyjamas brukar gå att hitta på typ lindex, hm, kappahl eller liknande butik..

• Trulsa1985

Du kan ta kontakt med sjukgymnast också och få låna ett glidlakan eller en glidtunnel som underlättar att vända sig i sängen, det är lite meck innan man kommer på tekniken men sen är det underbart... 

Svar på tråden "sidenlakan el. pyjamas"