• Winnie

Nämndsekreterare

Hej!

Finns det någon här inne som arbetar som nämndsekreterare? Skulle vara intressant att få höra hur du trivs med jobbet, vilka arbetsuppgifter du har och om du dessutom vågar ange din lön? Jag ska på intervju och är nyfiken på att veta mer om arbetet som nämndsekreterare.

Tack!

• Svar på tråden Nämndsekreterare
  • lilly

Jag jobbar som Nämndsekreterare och har gjort i ca 6 år. Beroende på hur stor kommunen/regionen man arbetar i är tänker jag att tjänsten är rätt flexibel. I en större kommun kan jag tänka mig att det innebär arbete med att serva olika politiska organ medan det i en mindre kommun även kan innebära andra administrativa göromål så som diarieföring, arkivering, fakturahantering osv. Det är nog beroende på om man arbetar centralt på kommunledningskontoret eller ute på en förvaltning också.