• Nattfjäril

Måste mens komma efter ÄL?

Måste mens koma efter ÄL?

Jag funderar mkt på det här eftersom jag i normala fall aldrig har spontan mens pga min PCO. Jag tror jag hade ÄL runt nyår, men har sen läst att vissa kan ha två streck på ÄL-test hela cykeln, men svagare och starkare. Jag har unte testat en hel cykel utan bara runt de dagar min gyn sade att ÄL skulle komma. När det då fanns två streck antog jag att jag faktiskt skulle få ÄL.

Men nu väntar jag på min mens, och undrar om den måste komma, såvida jag inte är gravid såklart?  Jag har BIM idag men har testat negativt igår och BIM-3.

Jag har haft symtom, men känner att de har avtagit/försvunnit.
    Verkar inte som det blev nån bebis denna gång, men ska såkart testa igen senare, om inte mensen kommit.

Har detta hänt nån mer? Eller har det hänt att ni trott ni haft ÄL pga testet och inte fått mens, men ändå inte varit gravida?

Berätta gärna.
  • Svar på tråden Måste mens komma efter ÄL?
  • BebisiFebruari

När man har ägglossningen så ska båda strecken vara lika starka eller test strecket starkare att ha 2 streck betyder inte ägglossning utan dom måste vara minst lika starka.

Jag har alltid 2 streck och när ägglossningen ska ske så blir test strecket jätte starkt.

Bara att vänta ett par dagar och se om mensen kommer eller göra ett nytt gravtest

• Nattfjäril

Teststrecket var inte jättestarkt, men dag 2 var det lika starkt om kontrollstrecket, dag 1 något svagare.

Låter ju positivt då kanske?

Har tappat matlusten en del, ingen mat lockar mig eg.

Allt känns så skumt. Längtar efter att verkligen veta.

• BebisiFebruari
    Nattfjäril skrev 2010-01-14 18:09:51 följande:
    Teststrecket var inte jättestarkt, men dag 2 var det lika starkt om kontrollstrecket, dag 1 något svagare. Låter ju positivt då kanske?Har tappat matlusten en del, ingen mat lockar mig eg. Allt känns så skumt. Längtar efter att verkligen veta.
    Om test strecket på äl-testet va lika starkt dag 2 så låter det ju som att du haft ägglossning iaf, men tyvörr så betyder det ju inte att man blir gravid utan bara att man kan bli det.

När va det du hade starka strecket och när hade ni sex i samband med det?

För om man väntar tills man får det starka strecket så kan det vara försent, det bästa är att börja ha sex några dagar innan ägglossning för att öka chansen att det tar sig.
  • Nattfjäril

Jag kommer inte exakt ihåg, men det var 30e eller 31a dec. Vi hade sex torsdagen, fredagen och söndagen. Kanske var det för sent?

Hur långt efter utslaget släpper ägget? Hur länge efter släppet kan det bli befruktat?

Kanske vi hade chans på torsdags-samlaget, men inte på dom andra då?

• BebisiFebruari
    Nattfjäril skrev 2010-01-14 19:08:40 följande:
    Jag kommer inte exakt ihåg, men det var 30e eller 31a dec. Vi hade sex torsdagen, fredagen och söndagen. Kanske var det för sent? Hur långt efter utslaget släpper ägget? Hur länge efter släppet kan det bli befruktat?Kanske vi hade chans på torsdags-samlaget, men inte på dom andra då?
    Tror det står att ägget släpper 24-36 timmar efter att man fått fullt utslag och kan då bli befruktat, men sen beror det ju på när på dagen man testar... för det kan ju varit så att om man tex testat 12 timmar innan så kanske man oxå hade fått fullt utslag förstår du hur jag menar?

Som jag och min kille vi hade sex:

30/5 Hade sex
    31/5 Hade sex
    1/6 Hade sex

2/6 Inget sex

3/6 Hade sex på kvällen
    4/6 Starkaste strecket på ägglossningstestet på fm kl: 11.00 Hade sex på kvällen

5/6 Inget sex
    6/6 Inget sex

Efter detta har jag ingen koll på vilka dagar vi hade sex

jag blev gravid den gången och vi hade bara sex innan jag fick starkt streck samt samma dag.

Säger absolut inte att du inte är gravid men det kan ha varit försent för er, ska hålla mina tummar
  • Nattfjäril

Jag testade på morgonen båda gångerna, och vi hade sex på morgnarna oxå.

Men jag undrar ändå hur det ligger till med ÄL och mens. Om jag haft ÄL, måste det då komma mens? Fast jag aldrig har spontan mens? Har ju hopp så länge jag inte fått mens.

Min gyn sade till mig att min mens borde komma den 14/1 och har den inte kommit innan den 18:e skulle jag testa då.

Men jag har såklart inte kunnat vänta, utan har ju redan testat negativt 3 ggr nu.

• Nattfjäril

Det lustiga var att min gyn mätte ägget till 19 mm när jag var hos henne på måndagen den 28:e. Sen räknade hon efter när troligaste ÄL borde vara och utefter det gav hon odrinationen att vi skulle ha sex på torsdag och lördag kväll.

Jag hoppas hon hade mer rätt än ÄL-stickan, eller att jag kollat fel på nåt vis ; )

• BebisiFebruari
    Nattfjäril skrev 2010-01-14 20:23:19 följande:
    Jag testade på morgonen båda gångerna, och vi hade sex på morgnarna oxå. Men jag undrar ändå hur det ligger till med ÄL och mens. Om jag haft ÄL, måste det då komma mens? Fast jag aldrig har spontan mens? Har ju hopp så länge jag inte fått mens. Min gyn sade till mig att min mens borde komma den 14/1 och har den inte kommit innan den 18:e skulle jag testa då. Men jag har såklart inte kunnat vänta, utan har ju redan testat negativt 3 ggr nu.
    om du har ägglossning så måste väl mensen komma förr eller senare eftersom att mensen är rester med ägget som inte blivit befruktat.

kan ju vara så att mensen dröjjer lite på sig, förstår att det är jobbigt och svårt att låta bli att testa men mitt råd är ändå att försöka vänta nån dag och se om mensen kommer och sen testa igen.
  • Nattfjäril

Tack. Det var det svaret jag hoppaeds (och trodde) på. Ville bara se det skrivet ; )

Så länge mensen håller sig borta håller jag hoppet uppe.

Min kille tror iaf jag är gravid. Hoppas han har rätt.

• BebisiFebruari
    Nattfjäril skrev 2010-01-14 20:30:56 följande:
    Tack. Det var det svaret jag hoppaeds (och trodde) på. Ville bara se det skrivet ; )Så länge mensen håller sig borta håller jag hoppet uppe. Min kille tror iaf jag är gravid. Hoppas han har rätt.
    Ska hålla tummarna :)
Svar på tråden Måste mens komma efter ÄL?