• Elisabeth Concordia Nilsson

Enkelt att bli bonuspappa

Jag skulle vilja veta hur en man tänker som träffar en särlevande mamma med små barn. När han bara helt enkelt kliver in i relationen och axlar papparollen. Naturligtvis med mammans godkännande. Och därmed utestänger den biologiska pappan. Utan en tanke på barnens behov av sin biologiska pappa. Samt den biologiska pappans behov av att få fortsätta vara förälder trots skilsmässa/separation. Jag undrar hur många mammor sok skulle klara att bli åsidosatta och icke önskvärda, annat är som ett extra barnbidrag varje månad.
    Vill gärna ha svar från bonuspappor.

• Svar på tråden Enkelt att bli bonuspappa
  • Zaria

Min son har en bonuspappa sedan 3,5 år tillbaka. pappan hade då och har fortfarande varannan helg och är inte intresserad av mer. Så sonen bor med mig och bonuspappan så gott som helstid och vi lever som en familj.

Nu säger biopappan ofta att han känner sig utestängd och att bonuspappan tror att han skall ta över papparollen mm men han vill inte ha mer umgänge själv så jag vet inte hur ekvationen skulle kunna gå ihop för biopappan, han vill ha barnet ENBART varannan helg men ingen annan kille får leva med mig.

I ditt ex låter det som ett par som separerar och sedan låter mamman inte barnet träffa pappan, är det din poäng? jag hänger inte med riktigt...
    Har man VV tex så behöver man inte utestänga någon av föräldrarna...eller är det just biten att mamman träffar en ny?

Svar på tråden Enkelt att bli bonuspappa